Ga naar inhoud

WD Elements harddisk


Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Ik heb een WD Elements externe HDU van 1 TB die een beetje vreemde indeling heeft, Ik heb 2x F: waar 2x dezelfde data op staat en gewoon benaderbaar is en 2x H: Lokale Schijf die niet benaderbaar zijn en de meldingen geven in de printscreens. Hoe kan ik dit verhelpen zonder dat ik de data van F: kwijt raak. Uiteindelijk wil ik 1x F: met data overhouden.

 

iemand enig idee hoe dit op te lossen?

 

bvd

MvG

 

WD.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.
Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.
Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.
Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen

 

Ik heb de gevraagde acties uitgevoerd totdat CCleaner geen foutmeldingen meer aangaf. Dit heeft echter niet geleid tot resultaat. Ik heb nog steeds 2x F: en 2x H: Lokaal op de HDU. met dezelfde foutmeldingen of kan ik in CCleaner ergens aangeven dat het programma de HDU apart scant of  iets dergelijks?

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de linker kolom van de Verkenner worden externe harde schijven en USB sticks dubbel weergegeven. Dat is geen fout, maar een kenmerk van Windows 10 dat meer mensen vervelend/onnodig vinden.

Op mijn Windows 10 pc heb ik even een USB stick van 32 GB aangesloten. In onderstaande afbeelding is te zien dat die stick dubbel wordt weergegeven in de linker kolom (het navigatiepaneel) van de Verkenner. Dat is dus normaal gedrag voor Windows 10! Je kunt het dus zo laten.

 

5741af1ce1ca2-dubbele_schijfletter.JPG

 

Bij sommige mensen worden echter ook interne harde schijven dubbel weergegeven in de Verkenner en dát is wel een bug in Windows 10.

Ik kwam dat 'probleem' onder andere in dit topic tegen: http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=80720

Wil jij helemaal geen dubbele vermeldingen van harde schijven (externe of interne) in de Verkenner, dan is dat te regelen.

 

De oplossing is een ingreep in het register. Wat je moet doen wordt hieronder beschreven:


Dubbele schijfletters

Open de registereditor en verwijder de registersleutel {F5FB2C77-0E2F-4A16-A381-3E560C68BC83} uit de registersleutel HKLM\SOFTWARE\Microsoft\ Windows\CurrentVersion\ Explorer\Desktop\NameSpace\ DelegateFolders. Bij de 64-bits Windows-versie moet deze registersleutel tevens worden verwijderd uit de registersleutel HKLM\SOFTWARE\WOW6432Node\ Microsoft\Windows\ CurrentVersion\ Explorer\Desktop\ NameSpace\DelegateFolders.

Bron: https://www.schoonepc.nl/windows10/windows_verkenner_navigatiestructuur_uitkleden.html

 

Een uitgebreidere bespreking van dit probleem (in het Engels) vind je hier: http://www.askvg.com/fix-drives-appearing-twice-in-navigation-pane-of-windows-10-explorer-this-pc/

Op die laatste website staan ook afbeeldingen. De instructies zijn hetzelfde.

 

Dit lost het 'probleem' op van de dubbele vermelding, maar nog niet van de lokale schijf H: die volgens Windows eerst geformatteerd zou moeten worden. Ik hoop voor je dat andere forumleden daarvoor een oplossing weten.

Je zult eerst moeten achterhalen wat dat voor schijf is. Is de H: schijf een USB stick of wat anders?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond 

 

Dank voor de uitgebreide reactie op dit topic. Als de dubbele vermelding in Windows 10 standaard is, laat ik dat denk ik zo. Ik heb op zich geen last van de dubbele vermelding, wat aangaat de H: lokaal heb ik een printscreen bij dit bericht gevoegd van de eigenschappen van de H: 

 

Dat zou ik wel graag opgelost zien.

 

Bvd

Mvg

WD2.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou graag een afbeelding zien van Schijfbeheer.

Klik met de rechter muisknop op de knop Starten en kies Schijfbeheer.

Wanneer schijfbeheer geheel is opgestart, maak je een screenshot waarbij in ieder geval ook schijf H: goed zichtbaar is.

Dan kunnen we beter zien wat voor schijf dat is.

 

In post #1 valt te lezen dat die schijf eerst geformatteerd moet worden voordat hij gebruikt kan worden.

In post #5 lezen we bij de eigenschappen van die H: schijf dat er 0 bytes gebruikt zijn en 0 bytes beschikbaar. Datzelfde zou je ook lezen wanneer je de eigenschappen van een station in een cardreader opvraagt, waarin geen geheugenkaartje aanwezig is.

Dat doet me denken aan een geheugenkaartje (SD of microSD of Compact Flash en dergelijke), dat nog geformatteerd moet worden.

Alleen is het wel vreemd dat de H: schijf bij jou een Lokale schijf wordt genoemd.

Wanneer het een geheugenkaartje in een ingebouwde cardreader zou zijn, dan zou ik eerder deze benaming verwachten: USB-station (H:)

Een dubbelklik op een leeg station in een cardreader zou deze melding geven: Plaats een schijf of een ander geschikt medium in USB-station (H:).

Jij krijgt echter de melding: De schijf in station (H:) moet worden geformatteerd voordat u hem kunt gebruiken.

 

Een afbeelding van Schijfbeheer zal hopelijk meer duidelijkheid bieden over de aard van schijf (H:).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze afbeelding van schijfbeheer. Die maakt alles nu goed duidelijk. De lokale schijf (H:) is dus een partitie (onderdeel) van de externe harde schijf. De (H:) partitie is zo'n 400 GB groot.

Ik neem aan dat jij ooit zelf deze externe harde schijf ingedeeld hebt in 2 partities. Klopt dat?

 

En weet je ook nog wat voor soort bestanden jij opgeslagen hebt op die tweede partitie van je externe harde schijf die nu als RAW wordt aangeduid?

De bestanden op die (H:) partitie zijn nu niet toegankelijk. Je zou recovery programma's op die (H:) partitie kunnen loslaten om te zien of er nog bestanden hersteld kunnen worden.

De bestanden die volgens het gebruikte recovery programma hersteld kunnen worden, laat je wegschrijven naar een map op de (F:) schijf. Dat is de eerste partitie van je externe harde schijf. Daarop heb je immers nog volop ruimte. Je (F:) schijf is immers 931,51 GB groot, en daarvan is pas 389,93 GB gebruikt. Je hebt op de (F:) schijf dus nog ruim 500 GB ruimte over. Je zou dan op de (F:) schijf eerst een aparte map aan kunnen maken. Die map geef je dan een naam naar keuze, bijvoorbeeld: Hersteld of Teruggevonden. En naar die map laat je de herstelde bestanden schrijven.

 

Hier heb je een aantal gratis recovery programma's: http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/bestanden-herstellen-recovery-fotos-kwijt-prullenbak-terugvinden

Of deze van EaseUS: http://www.easeus.com/datarecoverywizard/free-data-recovery-software.htm?epm

 

Nadat je zoveel mogelijk bestanden op de (H:) partitie terug hebt gevonden en dus naar de (F:) schijf hebt geschreven, kun je de (H:) schijf gaan formatteren en opnieuw in gebruik nemen voor opslag.

Je kunt dan de terug gevonden bestanden weer terugkopiëren naar die geformatteerde (H:) partitie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie ik ga hiermee aan de gang. Ik denk wel dat ik dit ooit zelf zo heb ingedeeld na een crash veroorzaakt door een Trojan horse wat ondanks AVG free antivirus toch had meegelift. De schijf heb ik over het algemeen in gebruik voor data opslag waarbij ik niet helemaal zeker weet wat er precies op die partitie staat. 

 

Ik zal het recovery programma wat je hebt aanbevolen downloaden en kijken wat ik hierna over houdt. Dat zal wel even duren maar als ik wat meer weet laat ik dat nog wel even weten. Alvast bedankt voor de ondersteuning.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.