Ga naar inhoud

NIet toegewezen ruimte niet te gebruiken


Alec1991

Aanbevolen berichten

Goedenavond,

 

Ik ben IT-er van beroep maar ben nu tegen een probleem aangelopen waar ik niet mee vooruit kan. Heb al verschillende forums afgezocht naar een eventuele oplossing van mijn probleem maar helaas zonder resultaat. Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

 

Ik heb vorige week een PC van 9 jaar oud omgezet van Windows 7 naar Windows 10 omdat de gebruiker mij dit had gevraagd. Deze pc is destijds zelf samengesteld en heeft een harde schijf van 3TB in de pc zitten.

Echter is tijdens de herinstallatie een C-schijf en D-schijf gecreëerd zoals ook in Windows 7 het geval was, echter de E-schijf (waar in het verleden de back-ups op stonden) is verdwenen en ik zit nu met een niet toegewezen ruimte van +/- 750 GB. Ik kan echter niks met deze ruimte te doen. 

 

In Schijfbeheer is deze ruimte grijs uitgevinkt en kan ik alleen de eigenschappen zien maar in Niubi kan ik dit wel doen echter behoudt het systeem de wijzigingen niet waardoor deze na een herstart van de pc alsnog dezelfde status heeft. Als ik het in Niubi aanpas geeft hij wel aan dat het gelukt is maar als ik de verkenner open zie ik dat er niks veranderd is.

 

Ik heb ook geprobeerd om het via EASEUS partition master te doen maar helaas heb ik hier dezelfde opties als bij schijfbeheer.

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik zit langzaam met mijn handen in het haar.

 

Ik heb wat screenshots genomen die ik zal bijvoegen. 

 

Alvast bedankt!

 

Alec394873619_unallocatedspace.thumb.PNG.eb1143cb245dd12e004fed3a91a9f56f.PNG1835892452_unallocatedspace2.thumb.PNG.fb57b37e4f7d82c169480513d7b94256.PNG1858770209_unallocatedspace3.PNG.fd93f0f0719443d60a65f128544f57aa.PNG1816735967_unallocatedspace4.PNG.ad2c67c6c3373b0db856a8902247ce63.PNG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten twee harde schijven in deze pc:

1. Schijf 0: Een SSD (merk OCZ) van 120 GB, dat is een GPT schijf