Ga naar inhoud

Mijn documenten kan ik niet openen


Aanbevolen berichten

Hallo,

Zie of krijg je nog een naam met welke ransomware ze versleuteld worden?

Download de emsisoftemergencykit_100-4.pngEmsisoft Emergency Kit naar het bureaublad.

Klik hier voor de complete / uitgebreide handleiding van de Emsisoft Emergency Kit.

  • Dubbelklik op "EmsisoftEmergencyKit.exe", wanneer u een melding krijgt van het gebruikersaccountbeheer staat u dit toe.
  • Klik vervolgens op de knop "Accept & Extract" en de bestanden worden nu automatisch uitgepakt naar de systeemschijf "C:\EEK".
  • Wanneer het uitpakken gereed is wordt er een snelkoppeling op het bureaublad aangemaakt en zal de Emsisoft Emergency Kit vanzelf openen.
  • Klik nu op de optie "Emergency Kit Scanner" en wanneer u de melding "Wilt u nu updaten?" krijgt klikt u op "Ja".
  • Wanneer de update gereed is klikt u in het linker menu op de optie "Computer Scannen".
  • Kies vervolgens de optie "Diep", deze scan kan geruime tijd in beslag nemen en gebruik bij voorkeur de computer niet voor andere bezigheden tijdens de scan.
  • Wanneer de scan gereed is zorg dat alle items staan aangevinkt en klik op de knop "Quarantaine".
  • Klik vervolgens op de knop "Rapport bekijken" en plaats de inhoud van dit bestand in uw volgende bericht

    als bijlage. (Het logbestand is teven terug te vinden op de systeemschijf (C:\EEK\Run\Reports) met de naam a2scan_XXX.txt (De XXX geeft de datum en tijd aan van de scan)

aangepast door abbs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Zie of krijg je nog een naam met welke ransomware ze versleuteld worden?

Download de 51a5c8edc4692-icon1337952077.pngFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

1. Ga naar Start > Configuratiescherm > (Programma's en Onderdelen) en verwijder daar het onderstaande indien aanwezig.

  • Amazon 1Button App
  • Amazon Assistant
2. Zorg dat je Farbar Recovery Scan Tool vanuit de download map naar je bureaublad plaatst (dit is zeer belangrijk!)

Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze computer, gebruik dit dan ook niet op andere computers met een gelijkaardig probleem.

Open Kladblok. Klik op Start ? Alle Programma's ? Bureau-Accessoires ? Kladblok.

Kopieer onderstaande code en plak dat in "Kladblok"

start
CreateRestorePoint:
CloseProcesses:
Task: {228C19AA-74A6-44F7-8874-747CA2EFCEEC} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {49C126E8-1EFD-4C26-9D5F-0597A1BF9CF8} - System32\Tasks\DistromaticUpdater-periodic => C:\Program Files (x86)\Amazon Browser Settings\updater.exe [2016-04-29] (Distromatic) <==== AANDACHT
Task: {87D71F1E-B463-43D4-8197-6F15185BCF5E} - System32\Tasks\DistromaticUpdater-logon => C:\Program Files (x86)\Amazon Browser Settings\updater.exe [2016-04-29] (Distromatic) <==== AANDACHT
Task: {8A4FDE2E-E2EC-4A6A-9060-9B1D526C7EAD} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {8B20EBFF-9C64-415B-ACB1-22E0BCDC2D41} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {AC06ECD9-607C-4339-B81B-B4CCDB298C9F} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {BA483AB3-746A-46C9-828F-5D0D4ED0349F} - System32\Tasks\DistromaticSearchProtect-hourly => C:\Program Files (x86)\Amazon Browser Settings\AmznSearchProtect.exe [2016-04-29] (Distromatic) <==== AANDACHT
Task: {BEC77911-7C19-4037-BFE6-E8D360ACF9C0} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {BF7FA148-DAC5-4A95-B045-8B2568CDD23E} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {CB4EB4CF-1D0C-4609-AC98-791D548DDB87} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Telemetry-4xd -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {E68B7A6C-D8DD-41FB-9FD6-645D3DE65035} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {ECCA3CF8-0C6A-4B2C-B17B-37BCBB2B9491} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {ED324A46-3811-4578-825B-184F09A02A6F} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Geen bestand <==== AANDACHT
Task: {EDC15893-0E28-42C0-BBCC-91E2B6A6B044} - System32\Tasks\DistromaticSearchProtect-logon => C:\Program Files (x86)\Amazon Browser Settings\AmznSearchProtect.exe [2016-04-29] (Distromatic) <==== AANDACHT
Task: {F940C697-0448-4290-A272-F9AF9B54BAF0} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Geen bestand <==== AANDACHT
HKLM-x32\...\Run: [P17RunE] => RunDll32 P17RunE.dll,RunDLLEntry
HKU\S-1-5-21-3131392693-243484964-1164385804-1000\...\Run: [SMSetup] => "C:\Users\PIMKRU~1\AppData\Local\Temp\{98D50DCE-FFFA-4C3B-93BB-49AED6321E3C}\SMSetup.exe"  /S /cnid 715483 /dsie /dsff /dsgc /hp /wait /ntp_ie /ms /restart <===== AANDACHT
FF Extension: Amazon Assistant for Firefox - C:\Users\Pim Kruijt\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\xse7gjse.default\Extensions\abb@amazon.com.xpi [2016-05-21]
R2 Amazon 1Button App Service; C:\Program Files (x86)\Amazon\Amazon1ButtonApp\Amazon1ButtonService64.Exe [436032 2016-02-17] (Amazon Inc.)
C:\ProgramData\YTD Video Downloader
C:\WINDOWS\System32\Tasks\DistromaticSearchProtect-hourly
C:\WINDOWS\System32\Tasks\DistromaticUpdater-periodic
C:\WINDOWS\System32\Tasks\DistromaticSearchProtect-logon
C:\WINDOWS\System32\Tasks\DistromaticUpdater-logon
C:\Users\Pim Kruijt\AppData\Local\Amazon Browser Settings
C:\Users\PIMKRU~1\AppData\Local\Temp\{98D50DCE-FFFA-4C3B-93BB-49AED6321E3C}
C:\Users\Pim Kruijt\AppData\Local\Temp\i4jdel0.exe
C:\Program Files (x86)\Amazon
C:\Program Files (x86)\Amazon Browser Settings
EmptyTemp:
end
Ga naar Bestand - Opslaan als.

Bij "Opslaan in" kies je: C:\Users\Gebruiker\Desktop

Bij "Bestandsnaam" zet je:fixlist.txt.

Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).

Als het goed is staat er nu een text bestand op je bureaublad?

Start de 51a5c8edc4692-icon1337952077.pngFarbar Recovery Scan Tool.

Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer. (indien nodig)

Druk op de Fix knop.

Er zal u een logbestand aangemaakt worden (fixlog.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.

Voeg dit logbestand als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Download malwarebytes_anti_malware.pngMalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

  • Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens bovenin het scherm op Scan.
  • Kies vervolgens de Aangepaste scan en klik op Scan nu.
    • Plaats vervolgens een vinkje bij de optie Scan naar rootkits.
    • Selecteer in het rechter venster alle aanwezige harde schijven en partities.
  • Klik vervolgens op de knop Start scan om de aangepaste uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Acties toepassen, bij de melding dat uw computer opnieuw opgestart moet worden klikt u op Nee.
    • Klik vervolgens op de knop Bekijk gedetailleerd logboek en klik op de knop exporteer en kies de optie tekstbestand (*.txt).
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Dit bestand zal standaard op uw bureaublad worden opgeslagen.
MBAM-Scan.png

MalwareBytes' Anti-Malware logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)
  • Plaats de inhoud van dit logbestand in het volgende bericht.
Wil je meer uitleg - in beeld en geluid - over de werking van Malwarebytes, bekijk dan onze eigen PCH-video hier.

Vertel er ook bij hoe het hierna gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.