Ga naar inhoud

THUNDERBIRD


Aanbevolen berichten

Goeie dag,

 

Volgens een bericht van Microsoft, zou "Windows Live Mail" (WLM), vanaf 30 juni e.k. niet meer ondersteund noch beveiligd worden, en raden ze aan, alle bestaande accounts aan te maken in "Outlook.com", die ik ook op mijn PC heb staan, waarin ik werk met mijn  "exemple@msn.com".

 

Het lukt mij niet om mijn "belgacom.net" - account naar Outlook te exporteren. Dit is wel een "POP - Server" !!

Het lukt me wel, doch de mappen en submappen worden niet geëxpoteerd, enkel POSTVAK IN en de PRULLENBAK gaan mee.

De Microsoft Community kan mij ook niet helpen.

 

Ik zocht een andere provider, namelijk "Thunderbird".

 

Daar lukte me juist hetzelfde zoals in Outlook, dus een gedeeltelijke export.

 

Ik verduidelijk mijn probleem hieronder:

 

1) Dat is de normale mappeninhoud van mijn  belgacom.net

 

2) Dit is wat ik krijg na het exporteren van belgacom.net naar Thunderbird (en Outlook)

 

Hierboven kunt u zien, dat mijn "proximus-account" wel volledig wordt geexporteerd.

 

Ik bekeek reeds de handleiding van Thunderbird, en dus ook het toevoegen van een nieuwe account, met handmatige instellingen,

ik probeer die zo getrouw mogelijk in te vullen aan de hand van mijn "belgacom.net - gegevens" zoals hieronder:

 

 

Dus bij deze zit ik blok voor wat betreft mijn export van mijn belgacom-account.

Ik verwijderde intussen de reeds geplaatste installatie van mijn belgacom-account uit Thunderbird.

 

Kan iemand mij helpen ?

Desnoods een andere provider aanraden.

 

Ik ben een leek in de materie, dus indien mogelijk een stap voor stap uitleg.

 

Alvast bedankt bij voorbaat en gegroet.

 

Rolle.

PC Helpforum moderator bericht:
Ter voorkoming van spam een tal screenshots verwijderd
aangepast door Rolle Gmail
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie dag,

 

Volgens een bericht van Microsoft, zou "Windows Live Mail" (WLM), vanaf 30 juni e.k. niet meer ondersteund noch beveiligd worden, en raden ze aan, alle bestaande accounts aan te maken in "Outlook.com", die ik ook op mijn PC heb staan, waarin ik werk met mijn  "exemple@msn.com".

 

Het lukt mij niet om mijn "belgacom.net" - account naar Outlook te exporteren. Dit is wel een "POP - Server" !!

Het lukt me wel, doch de mappen en submappen worden niet geëxpoteerd, enkel POSTVAK IN en de PRULLENBAK gaan mee.

De Microsoft Community kan mij ook niet helpen.

 

Ik zocht een andere provider, namelijk "Thunderbird".

 

Daar lukte me juist hetzelfde zoals in Outlook, dus een gedeeltelijke export.

 

Dit wil zeggen dat het me niet lukt om een volledige export van belgacom.net uit te voeren naar Thunderbird.

 

Kan iemand mij helpen, zelfs door een andere e-mailbox provider aan te raden.

 

GRaag een seintje a.u.b.

 

Groetjes.

 

Rolle.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo leden,

 

We zijn nu een week verder na het plaatsen van mijn vraag, en blijkbaar heeft er niemand een oplossing voor.

 

We zullen er mee moeten leren leven, zoals met zoveel dingen !

 

We zullen dan maar deze topic  definitief sluiten.

 

Alvast bedankt voor jullie tijd, mijn probleem gelezen te hebben.

 

Gegroet.

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens een bericht van Microsoft, zou "Windows Live Mail" (WLM), vanaf 30 juni e.k. niet meer ondersteund noch beveiligd worden, en raden ze aan, alle bestaande accounts aan te maken in "Outlook.com", die ik ook op mijn PC heb staan, waarin ik werk met mijn  "exemple@msn.com".

Even voor de duidelijkheid:

WLM is een e-mailcliënt (= e-mailprogramma) op de computer, en dat heeft niets te maken met uw e-mailaccount (= naam et e-mailadres punt com).

Dat bericht van Microsoft is bedoeld voor WLM gebruikers met e-mailadressen die op @outlook.com, @hotmail.com, @live.com of @msn.com eindigen.

Personen die via Windows Live Mail 2012 verbinding maken met andere e-mailservices dan Outlook.com, zoals Gmail, Yahoo Mail of andere services die het POP3- of IMAP-protocol gebruiken, hoeven geen actie te ondernemen.

Dus met een e-mailadres @belgacom.net kunt u WLM blijven gebruiken.

 

Het lukt mij niet om mijn "belgacom.net" - account naar Outlook te exporteren.

Is niet nodig.

 

Ik zocht een andere provider, namelijk "Thunderbird".

 

Daar lukte me juist hetzelfde zoals in Outlook, dus een gedeeltelijke export.

 

Dit wil zeggen dat het me niet lukt om een volledige export van belgacom.net uit te voeren naar Thunderbird.

 

Kan iemand mij helpen, zelfs door een andere e-mailbox provider aan te raden.

Uw provider blijft belgacom.net

Thunderbird is géén provider maar een e-mailcliënt (= e-mailprogramma, in principe hetzelfde als WLM).

Zie ☞ Thunderbird - handleidingals u Thunderbird wilt gebruken in plaats van WLM.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste iEscape,

 

Bedankt voor uw duidelijke reactie.

 

Afgezien van mijn e-mailadres "belgacom.net" - heb ik ook bij WLM een adres eindigend op "msn.com".

Dus dit bericht is dan ook bedoeld voor dit e-mailadres.

 

Doch ik kan alle berichten van "msn.com" terugvinden in mijn "Outlook.com" - dus dit is geen probleem.

 

Bedankt voor uw reactie en tot later (misschien na 30 juni e.k., moest er iets verkeerd lopen).

 

Gegroet.

 

Rolle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.