Ga naar inhoud

Videokaart upgraden.


Archy

Aanbevolen berichten

Als fanatieke pc gamer ben je regelmatig bezig je systeem te up graden om bij te kunnen blijven, met de komst van de 2 nieuwe kaarten van nvidea de gtx 1070 en de gtx 1080, valt de gtx 1070 prima in mijn budget.

Wat ik me alleen afvraag is hoe goed mijn systeem er echt op vooruit zal gaan op deze kaart.

Momenteel is mijn hardware:

Msi radeon r9 290 ddr5 4gb.

8gb werkgeheugen (heeft een extra socket voor meer).

Intel Core i5-3330 @3.00 ghz.

Voeding is 650 Watt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zal moeten wachten tot het echt op de markt is om een goede referentie te hebben.

Ik heb de indruk dat Nvidia vooral geheugen als magie van snelheid gaat uitspelen.

Als ik dat vergelijk met GTX 970 dan is dat het geld niet waard.

 

Ik zou eerder investeren in R9 390 dat goedkoper is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel zijn zowel NVIDIA als AMD bezig met het lanceren van de nieuwe generatie videokaarten. Je huidige R9 290 is al iets ouder, een upgrade zal dan ook zeker en vast een meerwaarde bieden. Ik zou dan ook niet investeren in een huidige kaart zoals de R9 390 - maar wel eentje van de nieuwe Pascal architectuur (NVIDIA) of Polaris (AMD). 

 

De GTX 1070 zal stilletjesaan beschikbaar worden, hieronder vind je een overzicht van benchmarks van recente GPU's. Ook de RX 480 van AMD valt te overwegen die eerder in het middensegment valt en €200 zal kosten. Die is helaas nog niet verschenen en dus zijn er ook nog geen recensies. De kaart van AMD verschijnt op 29 juni.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze informatie, ik zal er zeker iets mee doen.

Nu zit ik alleen nog met de vraag of het is aangeraden om ook de processor te moeten upgraden.

Ook al zit die onder de verwachte eisen die veel games vragen, toch lopen games als de nieuwe Doom en Fallout 4 etc vrij soepel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft weinig zin om een andere processor te nemen want uw type moederbord ondersteund enkel 1155 processor.

Dus als je een ander processor wilt hebben zou je ook een nieuwe moederbord moeten kopen.

In dat geval is de snelheid van de moederbord en processor ook sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik zal dan inderdaad de moederbord moeten vervangen voor een nieuwe processor, de upgrade die er al is is het geld niet waard, heb alleen nog nooit een moederbord moeten vervangen, wat word er aangeraden en wat zal met dat ongeveer kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij ieder moederbord krijgt je een boekje met handleiding hoe je moet doen.

Het is meestal in Engels.

In dat geval moet je helemaal alleen doen.

 

Maar je kan ook vragen bij azerty om uw moederbord volledig klaar te zetten inclusief geheugen en processor en koeler.

Je moet dan enkel in de pc zetten met schroeven.

Dan moet je enkel nog de voeding en andere kabels aansluiten.

 

Open uw behuizing en kijk welke moederbord er in zit.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik riskeer het liever niet zelf, moederbord vervangen is toch wel wat anders dan wat nieuw geheugen, te bang dat het toch mis gaat haha, maar ik heb gelukkig 2 computerzaken hier in de buurt zitten die dat dan kunnen doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag wel een prijs om dat te doen want sommige pc zaken vragen nogal veel werkuur loon.

Maar als je bedenk dat je moederbord / geheugen / processor / videokaart moet kopen dan spreek je bijna een volledig nieuwe pc.

Misschien is het beter om naar een nieuwe pc te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.