Ga naar inhoud

haperende npo/kijk website


jmn

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Terwijl mijn wifi-verbinding prima is (20 Mb up en 20 Mb down) heb ik vaak last van bevroren beelden tijdens het kijken van video's op websites als npo.nl en kijk.nl.

Waar kan dat aan liggen?

 

Tijdens het afspelen van de video draai ik bijv. speedtest.net en heb ik een prima score. Terwijl de video geregeld hapert.

 

Heeft dat iets met buffering te maken?

 

Ik hoor het graag.

 

Gr.

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.


Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .


RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.


Bekijk ook de

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar de site van ESET Online Scanner.
Klik op de knop “Run ESET Online Scanner”
In een apart scherm krijg je de vraag om EsetSmartInstaller te downloaden
Klik op de link van esetsmartinstaller_enu.exe en dan start de download automatisch op.
Kies voor “Download” van dit bestand.
Klik op “uitvoeren” van dit bestand esetsmartinstaller_enu.exe
Zet een vinkje bij “YES, I accept the Terms of Use”
Klik op “Start”
Klik op "Advanced settings"
Zet een vinkje bij de volgende opties:

  • Remove found threats
  • Scan archives
  • Scan for potentially unwanted applications
  • Scan for potentially unsafe applications
  • Enable Anti-Stealth technology



Klik op “Start”
De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.
Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.

Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage. Dit logje vind je op de locatie C:\Program Files\Eset\EsetOnlineScanner\log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Die Eset scanner loopt vast. (windows melding dat het programma niet reageert en moet worden afgesloten).

En de handleiding kwam ook niet (meer) overeen met de website en instellingen zoals ik die tegenkwam.

Misschien een nieuwere versie ofzo?

Hij melde wel dat er 5 threads gevonden waren.

 

Ik had overigens hiervoor al een scan gedaan met mbam, en daar kwamen 2 threats uit.

 

Misschien andere software proberen?

 

Gr.

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momentje... in veilige modus heb ik geen wifi, dus ik moet even wat regelen hier.

Of kan het ook met een andere scanner?

 

Tussendoor: bij een probleem als dit zou ik in eerste instantie niet aan malware e.d. denken.

Heeft dat dus ook invloed op de kwaliteit van je internetverbinding?

 

J.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan kiezen voor "veilige modus met netwerkverbinding". Dan zou het wel moeten lukken.

 

Het is misschien niet het eerste waar je aan denkt bij een dergelijk probleem, maar (bepaalde) malware kan wel degelijk de oorzaak zijn van verstoorde internetverbindingen en slecht ladende pagina's in de browsers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas. Het lukt me niet.

Ik krijg wifi niet ingeschakeld in veilige modus met netwerkmogelijkheden.

Optie is er gewoon niet. Ook Fn+F2, wat normaal wifi-aan-uit is, werkt niet. Maar ook in het netwerkcentrum is niks te vinden.

Is er een andere route?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.