Ga naar inhoud

errorcode 0xc7700112 van windows 9 naar windows 10


sers

Aanbevolen berichten

goede middag

Ik heb een Compaq laptop met windows 8.1  64-bits en probeer naar windows 10 te upraden.

Als ik naar het icoontje rechts beneden ga (windows 10 downlaoden) start hij het een en ander en zegt dat de compabiliteit ok is. Naderhand krijg ik een mededeling met errorcode 0xc7700112 en neem contact op met microsoft ondersteuning. En dan wordt je naar de community gestuurd met allerlei moeilijke mogelijke oplossingen.

Die volgens mij niet helpen.

Wat kan ik doen

Alvast bedankt voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het beter zal gaan als je werkt met media creation tool  van Windows : je maakt een bootable usb-stick (vb met rufus ) en start daarvan op.

Let op: NIET booten vanaf deze stick: heb je de stick gemaakt, ga dan gewoon in de verkenner van windows naar de installatie-exe die je dan op de stick terugvindt en zet die in gang.

 

Op de pagina van de eerste link kan je kiezen tussen een upgrade (waarbij je al je programma's en instellingen behoudt) of tussen een clean install (= je installeert gewoon een 'blanco' windows 10 en gaat/moet nadien je programma's terug gaan installeren)

 

Controleer vooraf ook even of je systeempartitie wel een 300/400 mb groot is of je loopt weer vast.

 

Tevens: geef je systeem / je nieuwe windows de nodige tijd om alle nodige bestanden te downloaden en te installeren - als je denkt dat hij erop staat: heb dan nog even geduld en houdt het lichtje van je schijfactiviteit in de gaten: zorg dat je schijf dus de tijd krijgt om alles te verwerken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor uw prompte antwoord.

Wat een service! Ik beveel jullie altijd aan alle kennissen met pc problemen.

Toch  wat vragen van een amateurtje:

Ik heb via rufus een usbstick klaar gemaakt en als ik kijk op de zg media control tool

zie ik dat het mogelijk is om het e.e.a. op de usb stick te zetten vanaf mijn desktop (die heeft wel al windows 10) voor de laptop (other device)

Er staat dan in de instructie onder punt 4

once the upgrade starts remove the usb flasdrive before the first time the installation starts etc etc

Hier begrijp ik dus helemaal niets van.

Ik start mijn laptop. ik doe de stick erin en run het programma en dan weet ik het nietr meer

Alvast bedankt voor de reactie

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag,

Het is jullie gelukt met de nieuwe versie! Gefeliciteerd!

Ondertussen....Hoe weet ik niet (maar zeker niet met behulp van een USB stick of disk) heb ik nu windows 10 op de laptop.

De reden waarom ik windows10 wilde hebben was eigenlijk het feit dat deze laptop (van mijn  kleindochter) slechts een paar jaar oud is maar super traag.

Het hielp allemaal niet zo maar in de tijd dat jullie bezig waren om jullie systeem te updaten heb ik CCCleaner gedraaid, Malwarebites en heb ik de c schijf gefraqmenteerd.

Hij begint een beetje sneller te worden. Ben nu bezig de laatste versie van HP Support Assistant te downloaden.

Eventueel kom ik graag bij jullie terug maar fot the time being is windows 10 dus nu installed.

Bedankt voor de moeite

Prettig weekend! |En heel veel succes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sers,

mooi dat het je gelukt is - en blijkbaar 'vanzelf' ?

Wat ik vermoed is dat je systeem nog een boel moest binnenhalen èn verwerken want zo'n upgrade vraagt nogal wat tijd (afhankelijk van je systeem en de snelheid van je verbinding met het internet.

Maar je bent erdoor en dat is de bedoeling.

En als het nodig is: kom maar terug hé !

Link naar reactie
Delen op andere sites

En laten we hopen dat de traagheid van die Windows 8.1 niet te wijten was aan gebreken in dat systeem, want die neem je bij een upgrade gewoon mee.

Ik vind het daarom zo belangrijk dat men enkel een upgrade uitvoert van een goed werkende Windows. Werkt ie niet meer optimaal, zet dan eerst een systeembackup terug of ga naar fabrieksinstelling. Indien geen van beide beschikbaar dan rest er nog een clean install. Zo heb je een gezonde basis om te gaan upgraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan wel vanuit een bepaalde hoek bekeken - en vanuit die hoek klopt je redenering - alleen ben je dan weer al je eigen programma's, eigen instellingen,... kwijt of je moet dan een systeembackup hebben die 'het' nog niet had. Anders is het voor en tegen afwegen van beide keuzes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan je programma's en instellingen beleef je ook niet lang plezier meer als je Windows niet gezond meer is hé. Zonde dan van die gratis upgrade. Normaal beschik je ook nog wel over de installatie bestanden van je software. Maar als men een beetje vooruitziend is geweest beschik je zelfs over een systeembackup van toen je pc voor het eerst gebruiksklaar was gemaakt. Die bevat dan je programma's en instellingen. Het is na het terugzetten van zo een back-up enkel nog een kwestie van updates uitvoeren en een back-up van je data terugzetten.

Maar ok, zo heeft ieder zijn mening.

 

aangepast door droske
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Passer en Droske,

Ik ben amateur en eerlijk gezegd voel ik het meest voor de mening van van Passer dus die volg ik maar.

Resteert een vraag. Na juli is een GRATIS update naar windows 10 blijkbaar niet mogelijk.

Wat gebeurt er als een pc/laptop geupgrade is van bv windows 8 naar windows 10 voor eind juli en hij crasht in augustus.

Terug naar de installatiebestanden>>>is dan de update naar windows nog steeds gratis?

Lijkt me een leuke algemene vraag.

 

Groet

Sers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele ideeën:

- het gaat (bij de overschakeling naar de 10) om een gratis upgrade - het is dus net hetzelfde als zou je van de 7 upgraden naar de 8 (hiervoor moest je toen wel betalen, maar dat terzijde): eenmaal je hem gehad (gekocht) hebt, blijf je er recht op hebben.

Dit is bij de 10  niet anders. Trouwens: je 'code' zit sinds de 8 in je bios 'ingebakken' - en bij het booten gaat Windows die 'code/key' vergelijken met de code die hijzelf (op de servers van Windows) opgeslagen heeft om te zien of die overeenkomt. (alleen gaat het niet meer om een code met nummers, maar wel een soort korte beschrijving van je (hardware)systeem)

- Maar als je systeem het begeeft, hangt het er vanaf wàt er precies stuk is: is het vb het moederbord, dan gaat die vlieger niet meer op, gezien die vrije upgrade een OEM-versie is ((wat is een OEM-versie?) en je die maar éénmaal (op één systeem) mag gebruiken.

Gaat het echter maar om vb je videokaart of je hardeschijf die crashte, dan is er geen probleem.

- Lees even dit nog: Link 1 en Link 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.