Ga naar inhoud

Kan niet verbinden met telenethomespot


Soekie

Aanbevolen berichten

Beste,

 

 

Daar de modem bij ons thuis vervangen werd en ze me dit vergaten mee te delen, surfte ik gewoon verder op de telenethomespot. Dit was nooit een probleem + uitstekende snelheid.

 

Sinds een aantal maanden hebben we nieuwe buren. Sindsdien kan ik geen verbinding meer maken met de homespot.

Het netwerk zelf uitgezonden door de modem lukte aanvankelijk wel. Doch al snel moest ik mijn bureau verhuizen naar een andere kamer daar het aan de zijde van de nieuwe buren volledig wegviel. Alles geprobeerd, 10tallen kanaalcombinaties etc: niks hielp om mij nog van internet te voorzien (bovenste verdieping).

Na mijn "verhuis" blijkt het wifi-netwerk opnieuw zeer onstabiel en vaak weg te vallen, of laden duurt vaak uren. Vooral 's avonds en in het weekend is het een ramp.
 

Vreemd genoeg geraak ik inmiddels niet meer ingelogd op de telenethomespot, die nochtans een signaalsterkte van 130 Mbps geeft! (Vs signaalsterkte van 10-15 max met de echte internetverbinding). Ik zie hem dus wel, ik kan er ook verbinding meemaken al duurt het identificeren zeer lang...
Op een bepaald moment verschijnt er "verbonden" in het netwerkoverzicht, doch het rondje blijft draaien, zoekend naar een connectie terwijl er bij de uitleg "identificeren" blijft staan.
Uiteindelijk staat er "onbekend netwerk, kan geen verbinding maken" of beperkte internettoegang.

Geen elke pagina laadt, zeker en ook niet de pagina om je login-gegevens mee te delen.

Er zijn tevens twee netwerken "telenethomespot" en "telenethomespot 2". Geen idee waar deze vandaan komen. Voordien was er gewoon één homespot die dus nooit problemen gaf.

 

Bij het starten van de probleemoplossingsmodus wordt er ofwel geen probleem gevonden. Vroeger zei hij dat er geen IP-adres kon geconfigureerd worden, achter de IP4-server ofzoiets stond ook gewoon een leegte die bleef staan.

 

We belden reeds naar telenet voor informatie maar een technieker sturen zou 80 euro per kwartier (???) kosten en we moesten maar een versterker installeren.
 

Kan iemand helpen?

Bedankt!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Telenethomespot is helemaal niet bedoeld voor jou want dat is voor andere klanten van Telenet doch het heeft niks met uw netwerk te maken.

Je moet verbinding maken met Telenet-0420DA of zo.

Ziet je dat?

Als dat zo is gezien je buurman misschien ook Telenet heeft kan je naar Mijn telenet gaan.

Klik op geavanceerde instelling en bij LAN-subnet verandert je de IP adres in 192.168.3.1

Klik op wijzigen opslaan.

Je moet wel indien je dat hebt uw printer, NAS enz. aanpassen in de range 192.168.3.XXX (2 tot 245)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Beste,

 

Bedankt voor uw antwoord! Indien ik die verandering aanbreng, kunnen mijn familieleden dan ook nog op internet?

Het telenet 04 etc... lag hier tot voor kort feilloos, maar sinds de nieuwe buren is dit dus de halve tijd weg of heeft het maar één streepje. De connectiviteit is dan om te huilen.
Dit terwijl de telenethomespot op 100% staat (max aantal streepjes en een snelheid van +100 vs een snelheid rond de 15 met de gewone telenet...
Gek genoeg staat er nog steeds een tweede telenethomespot "telenethomespot 2 ".
Op beide netwerken geraak ik niet geïdentificeerd echter.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie.

Hoe bedoelt u? Ik kan op het netwerk aan de hand van de beveiligingssleutel etc, maar ik word er dus regelmatig afgegooid, het valt ook weg en is slechts aanwezig in een heel klein deel van de kamer (andere kamer is geen optie).
De sterkte waarmee het netwerk uitzendt en de snelheid ligt ook heel laag.

Vroeger omzeilde ik dit probleem door gewoon via de homespot te surfen, maar daar kan ik dus niet meer op. Hij zegt "beperkte internettoeggang" en "onbekend netwerk".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha!


Dat is windows 7, Service pack 1 en de versie met 64 bits.

Toen gisterenavond het gewone internet (die cijfercode) weer voor de zoveelste maal afsloeg, heb ik wat aan de instellingen geprutst (met name de deelfuncties uitgezet via de statussen van de netwerken). Toen kon ik warempel via "Telenethomespot2" nog eens inloggen langs de homespot.
Deze verbinding had ook telkens maar een korte levensduur, maar het was beter dan niets.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentruml

Rechts ziet je draadloos netwerk beheren en klik daarop.

Nu ziet je meerdere verbinding.

dubbelklik op de vreemde verbinding en daar uitvinken: deze computer mag automatisch verbinding maken met dat netwerk of zo.

Alleen uw verbinding mag aangevinkt worden.

Nu zal Windows alleen de signaal van Telenet router gebruiken en niet van Telenethomespot

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.