Ga naar inhoud

Kan niet verbinden met telenethomespot


Soekie

Aanbevolen berichten

 

Dit is allemaal in orde.

De afgelopen dagen waren we weer internetloos. Soms verscheen het netwerk, maar om je dan te kunnen verbinden moest je al heel erg snel zijn.
Tegen dat het een verbinding had en een website geladen werd, sloeg het alweer af. Enzoverder. Online gaan was dus onmogelijk, zeer vervelend indien je bankzaken ed wil regelen.

Een dag later begon het dan af en toe te werken voor eens 10 minuten of een kwartier, dan sloeg het weer af en was het weer uren onbereikbaar.

Telenet maar gebeld. Deze hebben het kanaal veranderd en zouden iemand langssturen. Dat kanaal verzetten of wat ze ook deden leidt nu tot een stabiele internetverbinding (draadloos dus en ik spreek dan over ingelogd zijn via het eigen internet, niet via de veel snellere homespots met een snelheid van 130 Mbps! Maar de snelheid is extreem laag: 5.5 Mbps en ik betwijfel of die dat zelfs haalt. Websites laden bijna niet. Comfortabel surfen is uit den boze. Video's streamen tevens, zelfs foto's of krantenartikels willen niet laden.

Ik heb de probleemoplosfunctie nog eens laten lopen op dit netwerk en hij zegt:

 

5
Uw computer lijkt correct geconfigureerd te zijn maar het apparaat of de bron (DNS-server) reageert niet
Gedetecteerd
Neem contact op met de netwerkbeheerder of de internetprovider
Voltooid
Er is geen communicatie mogelijk tussen Windows en het apparaat of de bron (DNS-server). De computer of service die u probeert te bereiken, is mogelijk
 
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op. Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

 

 

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

 

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Bekijk ook de volgende video:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Telenet is ondertussen langs geweest.
Het internet is een pak stabieler en de snelheid ligt hoger namelijk tussen de 15 en de 20.

Soms durft het nog haperen en uitvallen.
In de kamer waar ik vroeger op internet kon (mijn bureau!) heb ik echter nog steeds geen of zeer marginale verbinding nl 1-2 Mbps
Dit is dus niet bruikbaar en ik zou het bij voorkeur op mijn bureau willen hebben. Hier komt echter nog steeds telenethomespot en telenethomespot2 voorbij (deze netwerken zijn beide zichtbaar bij draadloze netwerken) met een snelheid van niet minder dan 130 mbps!

Het zou leuk zijn hiervan gebruik te moeten maken en zodoende geen versterker te moeten installeren.


Bedankt voor het bekijken van de log!

Zijn er versterkers die uitkomst bieden voor deze situatie?

logmijnpchelpforum.txt

aangepast door Soekie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de aangeboden toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.

 

 

Er zijn blijkbaar meerdere anti-virusprogramma’s actief: Norton en McAfee.
Verschillende anti-virusprogramma’s tegelijk, kunnen je systeem verstoren.
Bepaal welke virusscanner je wil behouden en verwijder de andere.

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
resethosts;
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
""=-;r64
installedprogs;
emptyclsid;
standardsearch;
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tips!

 

De realiteit heeft enkele prangende vragen ingehaald.

De laptop waarvan hier sprake gaf enkele dagen geleden de geest: nadat hij lang aan stond was er plots geen internet meer, alsof iemand de kabel had uitgetrokken. Maar hij heeft nooit met kabel internet gewerkt. Op internetopties klikte veranderde niets. Ik rebootte het systeem en hij is nooit meer heropgestart.
Verder dan het "welkom" scherm van windows was het zwart en zag je enkel nog een cursor. Oplossingen zoals explorer.exe als proces killen en terug opstarten werden me aangeraden via smartphone maar hielpen niet.
In de veilige modus zonder netwerkmogelijkheden kon ik gelukkig nog de bestanden recupereren via windows verkenner, naar een externe HD.
Het beestje was een lenovo thinkpad, gekregen nadat hij was afgeschreven in een bedrijf.

Telenet man is inmiddels geweest en heeft een nieuw access point geplaatst alsook de sterkste modem die ze hadden. We zitten nu op een andere frequentie, daar we in de stad wonen was de vorige frequentie volledig verzadigd. Nu zou het geen probleem meer mogen geven.
Ik weet niet of jullie me nog kunnen helpen met mijn oude laptop?
Mijn nieuwe laptop geeft ook al problemen helaas, daarvoor kan ik eigenlijk ook wel hulp gebruiken: het touchpad doet het niet - geen driver bekend - serienummer of type op de site ingeven om driver te zoeken leidt nergens toe. Knopcombinaties indrukken of bij instellingen kijken ook niet (windows 10).

Ik weet niet of hier iemand iets van kent en of ik dit topic dan beter moet opsplitsen?
Het internet/netwerkprobleem is nu in principe opgelost. :)
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter voor de resterende problemen een nieuw topic starten en deze afsluiten.

Maak voor elke laptop een nieuw topic aan in de sectie hardware.

 

Als de nieuwe laptop nog onder garantie is, zou ik daar gebruik van maken en het probleem voorleggen in de winkel of bij de verkoper.

Wel eerst je persoonlijke bestanden en mails veilg stellen want ze durven al eens een herinstallatie doen zonder rekening te houden met de bestanden van de "klant".

 

Geef maar een seintje als we deze vraag mogen afsluiten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.