Ga naar inhoud

Chrome start niet op...


Mr Red

Aanbevolen berichten

 

Sinds kort heb ik problemen om mijn chrome internet te openen.  Wanneer ik het icoontje aanklik zie je wel dat het wil opstarten maar dit stopt gewoon na 2sec.

Wanneer ik mijn pc dan heropstart lukt het dan meestal wel. 
Heb ook al geprobeerd om als administrator te starten, maar zonder succes. Enkel de pc volledig heropstarten is het enige wat soms helpt.

Als ik op internet geraak via chrome krijg ook steeds de foutmelding: "profiel kan niet correct worden geopend " en " pagina's herstellen, chrome niet correct afgesloten".

 

Heb hier al wat andere topics gelezen en dus ook al eens een RSIT log gemaakt :  log.txt

 

De problemen zijn begonnen kort na ik Win 10 heb geïnstalleerd.
Zo kan ik sinds dien ook niet meer in men muziek en video bestanden gaan op pc vanop men mediaplayer ( Himedia Q5 ). Deze vraagt nu mijn login en paswoord, terwijl ik nooit ergens een paswoord heb in gesteld ??  Maar ok, dit is een ander probleem waar ik misschien later een andere topic over opstart als ik het probleem niet meteen vind. Voorlopig zou ik al blij zijn als men internet gewoon normaal opstart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gebruikt nog steeds een oude versie van AVG.
Je kan de nieuwste versie hier downloaden.
De download start automatisch.

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chrdefaults;
emptyfolderscheck;delete
emptyclsid;
installedprogs;
standardsearch;
autoclean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

 

 

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.
Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.
Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

Meer informatie vind je in de handleiding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo.

Download 51a5ce45263de-delfix.png Delfix by Xplode naar het bureaublad.
Indien de link naar Delfix niet werkt,
probeer het dan met deze link.
De download start automatisch na enkele seconden.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoef je echter niet te plaatsen.

 

Download CCleaner.
Installeer het en start CCleaner op. 

Klik in de linkse kolom op Registeren vervolgens op ‘Scan naar problemen”
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. 
Kies dan Herstel alle geselecteerde fouten”. 
Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. 
Sluit hierna CCleaner terug af. 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.
 

Geef een seintje als dit gedaan is, dan kunnen we het probleem afsluiten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo,  Delfix en CCleaner laten lopen. Nergens foutmeldingen ofzo gekregen dus ik vermoed dat alles  mooi opgekuist is.

 

Bij het openen van chrome krijg ik wel nog steeds de foutmelding dat men profiel niet correct kan worden geopend. Ook slaat hij nooit een wachtwoord op, ook al duid ik steeds aan voor dit te onthouden.  Dus ik vermoed dat daar nog ergens een instelling ofzo zal fout staan.
Nuja, is niet zo'n probleem dus als je niet meteen weet waar het zou kunnen aan liggen hoeven we daar niet verder op te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het volgende nog proberen.

Verwijder Chrome via het configuratiescherm.
Zoek dan het bestandje first run en verwijder dit bestandje.
Je vind dit normaal terug in de map C:\Gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\Google\Chrome\Application
of C:\Gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\Google\Chrome\User Data
Laat CCleaner dan een registeropruiming doen.
Daarna kan je Chrome weer installeren en zou je een "propere" versie moeten hebben die zonder problemen opstart.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.