Ga naar inhoud

Homespot verbinding


Aanbevolen berichten

Reeds geruime tijd ga ik via "homespot" van Telenet online op mijn buitenverblijf. Gezien ik regelmatig problemen ondervond door de trage werking (afstand tot de ontvangende modem van mijn buren), ging ik over tot de aanschaf van een antenne zoals gebruikt op mobilhomes, pleziervaartuigen enz. Schitterend gewoon! Daar waar mijn originele kaart in de laptop een verbinding aangaf van 39%, ging ik via deze antenne naar 72% maw, mijn problemen waren opgelost. Dit werkt nu zowat 6 maanden prima en nu plots zijn er bepaalde sites die ik helemaal niet meer kan bereiken vb. homebanking axa, mail.telenet, hln.be, tax-on-web, enz... Daar tegenover staat dat bijvoorbeeld mijn agenda (google), gmail, meteovista en nog andere wel prima blijven werken. Iemand een idee waaraan dit te wijten kan zijn. Heel moeilijk om, als gepensioneerde, lang op het buitenverblijf te zitten en geen betalingen meer te kunnen doen. Wie helpt mij? Ik probeer via Chromium en via Firefox maar beiden geven een identiek resultaat. OS is Mint 17 rosa, laptop is Acer Aspire 7739Z.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stegisoft,

 

volgens mij heeft het geheel niks te maken met Linux of zo en betaald is het ook (lol). Bij contact met Axa zou alles normaal zijn en ook Telenet bevestigd dat alles in orde is. Zij (telenet) stellen voor, gezien het enkel op het buitenverblijf is dat ik problemen ondervindt, de buurman te vragen om zijn modem eens te resetten. Ga ik dus doen op het moment dat ik de man zie. Normaal gesproken doe ik altijd mij updates gezien ik daar automatisch melding van krijg. Is java nog eens apart up te daten en hoe gaat dat dan in zijn werk gezien "apt-get update" niks aangeeft en je daar, volgens mij, niet kan specifiëren wat je exact wil updaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet gezegd dat het Linux probleem is.

Enkel dat ik niet weet of er in Linux ook java bij zit.

Modem herstarten zo mogelijk een van de oplossing kunnen zijn.

Ook uw browser cache opruimen.

Indien je ook antivirus hebt met firewall  update zou ik daar ook kijken of deze niet iets blokkeert.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wonder boven wonder,

 

de buurman heeft tot heden nog niet gereset maar, teneinde raad, heb ik een herinstall gedaan van linux. Daar waar ik op mint rosa 17.3 draaide toen het probleem zich voordeet, heb ik terug gewoon mint 17 geïnstalleerd en het probleem blijkt, tot heden opgelost. Kan dit er iets mee te maken hebben of kan ik nog voor verassingen komen te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Raar maar waar, het probleem lijkt bij mij terug helemaal in orde zelfs door terug de 17.3 te installeren. Wat wel raar is, de buurvrouw, zelf ook klient bij Telenet zit nu met het probleem ook al werkt ze rechtstreeks en dus niet via homespot zoals ik. Haar is is windows. Foutje bij Telenet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.