Ga naar inhoud

instellen nieuwe poort


zeerover

Aanbevolen berichten

Dit is niks om je zorgen over te maken.

Dit bericht krijg je normaal als je een toestel met usb3 aansluiting (zoals je tomtom) aansluit op een usb2 poort ( of aansluiting) van de pc.

Usb3 aansluitingen herken je aan de blauwe kleur van de stekker.

De toestellen zullen wel werken op een usb2 aansluiting maar aan de snelheid van de usb2 poort en niet van de usb3 poort.

 

Je krijgt hetzelfde fenomeen als je usb2 of usb 3 toestellen aansluit op een usb1 poort.

Enige oplossing is het toestel op een andere usb poort aan te sluiten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Bedankt voor de info. Ik maak me geen zorgen maar ik heb een zestal aansluit mogelijkheden om een usb aan te sluiten. En ik krijg op verschillene aansluitpunten het bericht uw usb word niet herkent. En soms geeft hij de tekst zoals hierboven. Wat ik ook niet begrijp is het verschil tussen een contact van de pc waar ge uw usb insteekt en die poorten. maw hoe kan je zo een poort instellen. Hopelijk niet te moeilijk voor een leek

 

mvg:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een USB poort is het contact van de pc waar u de usb stekker insteekt. Poort is dus gewoon een andere naam voor contact.

 

In onderstaande afbeelding ziet u het verschil tussen een USB 2 poort (links) en een USB 3 poort (rechts op de afbeelding):

5793958cb5f56-usb_2_en_3.jpg

 

De USB 3 poort is dus te herkennen aan de blauwe kleur.

Oudere computers hebben geen USB 3 poorten.

Ik heb in een ander topic gelezen dat u een computer heeft die draait op Windows Vista. Gaat het hier om dezelfde computer? In de tijd van Vista bestonden USB 3 poorten nog helemaal niet.

De TomTom verwacht echter een USB 3 poort en daarom krijgt u die melding.

Die melding heeft voor u geen zin. U kunt hem uitschakelen.

Wanneer u de TomTom weer verbindt met uw computer en u krijgt dezelfde melding als die uit post #1 van dit topic, dan moet u eerst het vinkje weghalen voor Informatie over het sneller werken van mijn apparaat en daarna pas op de knop Sluiten klikken:

579396a753c2f-zeerover_melding.jpg

 

Voortaan zult u die melding dan niet meer krijgen.

 

P.S. Ik heb hetzelfde meegemaakt bij de computer van mijn vriendin. Om de paar jaar krijgt ze van mij een nieuwe TomTom. Bij de vorige TomTom waren geen problemen. Bij de nieuwste TomTom kreeg zij dezelfde melding als u te zien. Omdat ik wist dat zij op haar pc ook geen USB 3 poorten heeft, heb ik die melding uitgeschakeld, precies zoals ik hierboven uitlegde.

aangepast door porrelaar
Toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Bedankt voor de goede en simpele uitleg van dit probleem nu ken ik het verschil tussen 2 en 3. Zal in de toekomst het vinkje verwijderen. Ik werk nog met vista zou eens moeten overschakelen naar windows 10 maar ik zie bij de huisgenoten dat het niet zo simpel is. Er zijn veel plaatsen waar het zelfde opgeslagen word dat is bij vista toch veel simpelder. Maar eens zal het toch moeten de pc is een paar jaar oud en begint trager te werken.

Nogmaals dank voor de goede uitleg

Mvg     :thank you-bor:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.