Ga naar inhoud

Welke toetsenbordindeling gebruiken?


Witjes

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb net windows 10 op een computer gezet maar deze computer heeft een vreemd toetsenbord.

 

Het is in het frans en bovenaan het alfanumerieke gedeelte staan soms vier tekens zoals "0,à,@ en /" (zie foto). Welke toetsencombinaties moet ik dan gebruiken om bijvoorbeeld "@" te gebruiken en welke indeling moet ik instellen in Windows? Ik heb al een Frans azerty geprobeerd maar ik krijg die "@" niet getypt...

DSCN7081.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

De toetsenbordindeling zal inderdaad Frans Azerty moeten zijn.

Het gaat om deze toets (jouw foto is niet zo scherp...;)): 57a06625a1b22-Frans_Azerty.png

 

Het @ teken maak je dan door de Alt Gr toets (de toets die direct rechts van de spatiebalk staat) in te drukken en ingedrukt te houden, terwijl je 1 maal op de door de pijl aangegeven toets drukt.

Dat laatste staat ook in de tekst op Wikipedia waar falstring naar linkte:

Quote

Ook kenmerkend is dat de "µ" (Griekse letter mu) direct op het toetsenbord staat terwijl andere tekens zoals de accolades ({ en }), het @-teken en de schuine strepen (/ en \) enkel als toetsencombinatie met Alt Gr beschikbaar zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.