Ga naar inhoud

Mogelijks defecte grafische kaart laptop


Aanbevolen berichten

i.v.m. de gpu testprogramma's is het probleem dat ik deze niet kan uitvoeren in veilige modus, er bestaat (volgens mij) geen boot cd om de

grafische kaart te testen en als ik met de driver geïnstalleerd opstart in normale modus lukt het mij dus niet om op te starten. (zwart scherm)

Ik kan opstarten in normale modus met de interne gpu (intel Hd3000) zonder driver dus, maar toen ik furMark starte erkende hij alleen

de standaard gpu niet de hd6970, toch was hij te zien in dxdiag.

 

Mocht ik op deze manier (opstart normale modus op standaard gpu) nog iets kunnen doen om te weten te komen of de externe gpu kapot is

of het één en ander kan uittesten, zeg u gerust maar.

 

Logbestanden in bijlage.

AdwCleaner[S3].txt

AdwCleaner[C2].txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

AdwCleaner heeft ook nog een mooie opruiming gedaan.

 

Download 51a5ce45263de-delfix.png Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

Hiermee is de malwarecontrole en opruiming afgerond.

 

 

Ik vermoed dat je grafische kaart wel degelijk stuk is.

Als je de laptop opstart, krijg je normaal 1 piep.

Hoe zit dat bij jou?

Is er ook 1 piep of zijn het meerdere piepjes, eventueel in een combinatie van kort en lang zoals een morse code?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft er niet meer aan te twijfelen, de videokaart is stuk.

 

kweezie wabbit heeft je ook nog van een portie ongewenste rotzooi verlost. Dat is dan het positieve dat je moet meenemen.

De niet gebruikte taalmodules van Catalyst Control Center mag je ook nog verwijderen.

Sta me toe dat ik je de raad geef iets meer voorzichtigheid aan de dag te leggen bij Internet gebruik. De risico's die aan het gebruik van Bittorrent verbonden zijn mag je zeker niet uit het oog verliezen.

 

Hopelijk kun je een nieuwe videokaart vinden aan een schappelijke prijs. Voor dergelijke zaken durf ik al eens ver buiten de landsgrenzen mijn licht opsteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn videokaart proberen te herstellen via de reflow methode, maar zonder succes, het heeft het eigenlijk nog wat erger gemaakt. Ik krijg nu bij het opstarten een rood achtergrondscherm. Enkel op het laptop scherm niet op het externe scherm. Ik was even in paniek omdat dit normaal erop wijst dat er iets met de laptop zelf is, maar ik heb gelezen dat de interne gpu niet actief is, vandaar dat als ik wil opstarten zonder externe gpu dit niet mogelijk is, ik krijg enkel een zwart scherm, max. fan en piep geluiden. Dus conclusie is dat alles altijd werkt op de externe gpu, oef. Het was het proberen waard, maar het blijkt dus een ander probleem te zijn, ik zal ze misschien laten nazien.

De computer start nog wel op, maar hij valt na een korte tijd weer af, waarschijnlijk door een kortsluiting in de grafische kaart.

Het is wel vreemd, want de gpu moest dus in principe niet volledig defect geweest zijn sinds ik nog beeld kreeg.

 

Ik ga waarschijnlijk op zoek gaan naar een 2dehands kaart anders koop ik een nieuwe in Duitsland.

 

Bedankt voor al jullie hulp. Ik zet nog een berichtje als de laptop weer volledig werkt.

 

 

Dank, Charlie.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die piepgeluiden bij het opstarten kunnen een aanwijzing geven over wat er mis is.

kan je de volgende keer noteren wat voor piepjes je krijgt en dan deze hier opgeven?

Bvb een combinatie van lang en kort als een soort morse code.

Kan je ook het merk van het BIOS opgeven want dat is nodig om de piepjes correct te analyseren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder Grafische kaart erin werkt de computer volledig niet. Het is te zeggen, hij toont aan dat er geen grafische kaart in zit, dit is normaal,

anderen hebben dat ook met dezelfde laptop. Hij start op en na een paar seconden pinken er drie lichten, (uiterst rechts, deze van de aan/uit

knop, de harde schijf en een derde waar ik nu niet weet welke het is) komen er lange piep geluiden kort na elkaar en de fan draait op

maximum. Maar zoals ik al zei is dat perfect normaal, met als reden dat de interne gpu niet actief is en dus blijkbaar ook niet kan geactiveerd

worden via bios.

 

Het wijst er nu duidelijk op dat de grafische kaart kapot is. Ik ben op zoek via ebay naar een 2dehands kaart, maar voor het moment ziet het er niet

goed uit, want voor de prijzen dat ze vragen kan ik beter een nieuwe kopen in Duitsland, daar kost een nieuwe HD7970M 295 euro, terwijl de goedkoopste

prijs dat ik op ebay gevonden heb voor de HD6970M 170 euro is en meestal vragen ze prijzen van +200 euro (zonder verzending en douane) voor een 2dehands kaart. Met zo een delicate elektronica en dan nog 2dehands heb ik niet veel zin om meer dan 100 euro uit te geven. (Daar zit geen garantie op en deze kan mogelijks volgende maand kapot zijn, een risico dat ik niet wil nemen voor 150 euro)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.