Ga naar inhoud

Windows 10 - instellingen


DeeWee

Aanbevolen berichten

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Kape,

 

Het probleem met de Verkenner (die na enkele seconden verdween) is ondertussen opgelost.  Maar de laptop blijft vragen om een wachtwoord tijdens het aanmelden.

Via andere tip in jullie forum heb ik via opdrachtprompt (administrator) en "control userpasswords2" weggevinkt dat de gebruiker zich moet aanmelden met een paswoord, maar de laptop blijft vragen om een paswoord.

 

Kan ik dat eventueel omzeilen door een nieuw paswoord aan te maken en niets in te vullen ipv een nieuw paswoord ?

 

mvrgr,

 

Dirk

 

.

gebruikersaccounts.JPG

Aanmelding.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geprobeerd om een nieuw WW aan te maken in het scherm hierboven, maar dat lukt niet.  Een leeg scherm wordt niet aanvaard.  Maar verder blijft het euvel bestaan dat de instellingen niet toegepast worden.  Bijkomend probleem na de vorige ingrepen is dat de bureaublad-pictos (op het klassieke bureaublad) nu steeds naar links worden gezet, terwijl ik liever een eigen locatie geef aan deze pictogrammen.  Dus ik stel via RK op bureaublad in: Beeld - pictogrammen automatisch schikken (uitgevinkt).  Dan orden ik zelf mijn picto' s en enkele tellen later vliegen ze weer allemaal naar links en staat "pictogrammen automatisch schikken" weer aangevinkt...  Dus ook hier worden de instellingen niet aanvaard...

Enfin, de laptop is werkbaar, maar niet aan te passen aan persoonlijke voorkeuren.

Dat is nu net de reden waarom ik zolang heb gewacht met die upgrade naar Windows 10.

 

mvrgr,

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak als test eens een nieuwe lokale account aan met administrator rechten. Noem die account bv Gebruiker of Eigenaar. Als de naam maar anders is dan deze van de reeds ingestelde account(s). Stel (nog) geen wachtwoord in.

Wat is het resultaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met die instellingen op die laptop is, dat het instellingenscherm telkens verspringt naar het bureaublad.  Je krijgt slechts enkele seconden om iets te wijzigen of in te stellen.  Nu is het me toch gelukt om een nieuw account aan te maken - zonder wachtwoord - maar ook vanuit dit account blijft het sukkelen tijdens de instellingen.

 

mvrgr,

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook nog dit: als ik andere "aanmeldingsopties" wil aanbrengen dan eist hij wel dat er een wachtwoord wordt aangemaakt.  In dit nieuwe account heb ik in de instellingen evenwel toch het toetsenbord van Querty naar Azerty kunnen omschakelen.  Dat lukt dan wel weer en blijft ook bij Azerty na afmelden en opnieuw aanmelden.

 

mvrgr,

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Klik met rechts op het Start-icoon en kies opdrachtprompt(Administrator) om het opdrachtprompt te openen.

Klik in het vensterje 'Gebruikersaccountbeheer' op Ja.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie vóór de / )

Alle Windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit. Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien:

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie vóór de / en %windir% en vóór en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje toe aan een volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.