Ga naar inhoud

Windows 10 - instellingen


DeeWee

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Eind juli heb ik op onze laptop de upgrade gedaan van Win 7 naar Win 10.

Ik stel vast dat aanpassingen in (sommige) instellingen geen effect hebben.

 

Zo wil ik bvb. uitschakelen dat de gebruikers zich moeten aanmelden met een wachtwoord.  Dat heb ik zo aangepast via "gebruikersaccounts".  Daar heb ik het vinkje weggedaan.  Maar toch moeten de gebruikers nog altijd hun wachtwoord ingeven.  Eerder had ik al ingesteld om aan te melden via een Pin-code.  Ook toen weer bleef de laptop maar om het wachtwoord vragen.

 

Verder wou ik nu ook de Verkenner instellen om "Deze PC" weer te geven (zoals in Win 7) ipv "Snelle toegang".  Dat heb ik gedaan via "Verkenner - Beeld - Opties - Map- en zoekacties wijzigen".  Ook hier geen effect en de "Snelle toegang" blijft zich opdringen...

 

Wat kan er hier nu verkeerd lopen ???

 

Zie foto' s in bijlage van de instellingen.

 

PS: op de foto zie je nu wel "snelle toegang" staan, maar die werd voordien al eens ingesteld op Deze PC.

 

mvrgr,

 

 

Snelle Toegang.JPG

Wachtwoorden.JPG

aangepast door DeeWee
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 uren geleden, DeeWee zei:

Verder wou ik nu ook de Verkenner instellen om "Deze PC" weer te geven (zoals in Win 7) ipv "Snelle toegang".  Dat heb ik gedaan via "Verkenner - Beeld - Opties - Map- en zoekacties wijzigen".  Ook hier geen effect en de "Snelle toegang" blijft zich opdringen...

 

Probeer onderstaande uit:

Op het  puntpijltje klikken bij Verkenner openen in, selecteer Deze pc.

Klik op Toepassen.

Vervolgens klik op OK.

Sluit de Verkenner af en start hem weer op.

 

ScreenShot113.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, zo heb ik het ook uitgevoerd hoor.  Instelling werd aangepast en daarna "Toepassen" en "OK".  Maar na herstart van Verkenner, en ook de laptop blijft de "Snelle toegang" in voege maar bij de controle van de instellingen staat hij op "Deze PC".  Dat is nu wel niet zo erg, maar ik bedoel maar dat de laptop de ingevoerde instellingen niet uitvoert.  Zo bvb. ook met de tegel "Foto's" waar hij steeds dezelfde foto' s weergeeft alhoewel ik een andere map heb ingesteld...

Op zich vind ik Win 10 de moeite om het te behouden en zou ik liever niet terugkeren naar Win 7 na al het werk dat ik er reeds heb ingestoken, maar het irriteert me geweldig.

 

mvrgr,

 

Dirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier worden de instellingen vastgehouden.

 

Om uit te sluiten of malware / virus de oorzaak is van het probleem , als u het wilt voer onderstaande uit:

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

In bijlage de logfile van RSIT.

 

_________

 

PS     @Passer:  betreffende mijn andere topic over de Verkenner die telkens uitvalt:  Verkenner blijft nu actief nadat ik je derde tip heb toegepast - "> ook te proberen: mapopties > tabblad Weergave > Mapvensters in afzonderlijk proces openen : eens het vinkje weghalen (of plaatsen) en kijken of het ermee betert".

 

Dank ook daarvoor.  Voor mij is dat dus OK en opgelost.

 

mvrgr,

 

Dirk

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

 

Download zoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
{CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829};c
C:\WINDOWS\tasks\AVG-Secure-Search-Update_JUNE2013_TB_rmv.job;f
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r
""=-;r
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuses voor de wat late reactie, dit topic was even aan de aandacht ontsnapt. Er is met zoek.exe behoorlijk wat rotzooi van de PC gehaald. Dit mag je nu nog eens doen met AdwCleaner.

 

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

 

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK

 

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.

Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\....

 

Logbestand plaatsen

  • Voeg de logbestandjes met de naam AdwCleaner[s*].txt en AdwCleaner[C*].txt uit de map C:\AdwCleaner\... als bijlagen toe aan het volgende bericht. (*) staat voor een getal. Staan er meerdere, kies dan dit met het hoogste getal.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
     

Meer informatie vind je in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.