Ga naar inhoud

Herbenamingen van mijn USB-poorten na update?


Custard

Aanbevolen berichten

Ben ondertussen volop bezig alles aan het overzetten. Gaat een tijd in beslag nemen pwffooee. Hopelijk kan ik binnen een paar dagen dan de rest eens controleren met HD Tune.

En dan naar de winkel voor een grooooote HD. minimum 5TB om zeker te zijn dat ik de rest (als deze niet beschadigd zijn) voor back-ups kan gebruiken.

 

Voor de rest is in feite alles zowat in orde. Veel meer kan ik niet doen. Je hebt me hierbij heel goed geholpen. Weeral een dikke merci!!!

Voorlopig ben ik dus wel zoet met knip/plak-werk, testen van hd's.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een kans dat ik die beschadigde bestanden toch nog kan gebruiken??? Oh god, dat zijn een paar jaar werk zo maar weg, kan toch ni????!!!????

Is er een tool of dergelijk dat kan detecteren welke mappen beschadigd zijn zodat ik deze al zeker opzij kan houden en de rest kan overzetten naar een andere schijf???

aangepast door Custard
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan niet zeggen of er bestanden beschadigd zijn of niet maar de kans is groot dat er wel beschadigde bestanden zijn.

Je zal het zelf moeten uitzoeken door eerst alle bestanden over te zetten en dan proberen de bestanden te openen.

 

Als je alle bestanden hebt overgezet kan je op de beschadigde schijf wel nog een windows schijfcontrole doen.

  • Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf
  • Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra
  • Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren
  • Vink beide vakjes aan en klik op start
  • Misschien krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart. 
    Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc
  • De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens Windows op te starten. 
  • Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf. 

 

Daarmee worden defecte sectoren gemerkt en indien mogelijk worden ook beschadigde bestanden hersteld in de zin dat ze verplaatst worden op de schijf zodat ze weer beschikbaar komen maar of ze nog bruikbaar zijn, is een ander verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zitten al een hele stap verder. Al heel veel mappen kunnen overzetten maar tis bang afwachten.

Ik heb gelezen dat er ook mechanische fouten kunnen optreden. Ik heb de indruk dat dit het geval is... eens ik de schijf even laat bekomen en na een klein tijdje terug inplug kan ik weer wat meer overzetten (in stukken want volledige mappen daar slaat hij tilt).

 

 

(Ik zit ondertussen al aan een pakje of 4 goeie ouwe johnson, een geroutineerde blueszanger is er niks tegen pffff lol)

aangepast door Custard
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik respectloos ben... Sorry. Om even bij de les te blijven.... ja ik heb die foutcontroles al eens gedaan. Bij win8 doet de pc gewoon verder. Geen vakjes die je moet aanvinken en geen heropstart. De pc scant en voert de correcties uit terwijl deze aanblijft.

Dat had tot nu toe nog geen foutmeldingen als resultaat noch fouten gecorrigeerd en daarmee dacht ik dat alles ok was.

Toen vroeg ik me af als er toch fouten inkruipen (muziekmappen, documenten etc...) of het de schijf zelf niet is!? Mechanisch dus bedoel ik.

Ik hoop dat als ik mijn andere hd's ga checken dat die ook niet beschadigd zijn. Ik hecht heel veel aan muziek en domweg komt het neer soms geen geld genoeg om een grotere hd te kopen om back-ups te maken.... maar de muziek blijft komen...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Des te beter als je alles kan overzetten zonder problemen.

Het kan ook zijn dat op de defecte sectoren geen bestanden stonden en dan is er eigenlijk niks aan de hand met de bestanden op zich maar de schijf is dan even goed stervende.

Als alles is overgezet, kan je proberen op de externe schijf te formatteren en daarna opnieuw een HD Tune error test en benchmark test uit te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik had toch een beetje te vroeg victorie gekraaid. Ze is wel degelijk beschadigd. (MAAR) 117 mappen zijn verloren....

Ik ga nu verder met alles te controleren van de andere hd's, alles opnieuw instellen en laten scannen voor winamp en is gaan praten met een paar mensen om te zien of er geen deal te maken valt voor een nieuwe grotere externe hd.

 

Ik moet je hier uiterst enorm voor bedanken voor al je tijd en moeite om me te helpen met dit probleem.

Kan ik van zodra ik meer resultaten heb dit topic terug heropenen of is het beter een nieuw aan te knopen? Er zal wel wat tijd inkruipen eer ik alles in orde ga krijgen (vooral het scannen met HD Tune).

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Custard zei:

Kan ik van zodra ik meer resultaten heb dit topic terug heropenen of is het beter een nieuw aan te knopen?

We kunnen ook het topic gewoon open laten.

Dan kan je wekelijks of tweewekelijks een kleine update plaatsen over de vorderingen.

Heb je dan nog extra vragen, hoef je geen nieuw topic te openen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.