Ga naar inhoud

Problemen met windows 10


karla.otten

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Eerst even bijkomende info vragen om een passend antwoord te kunnen geven:

  1. Wanneer heb je die upgrade van Windows 8.1 naar Windows 10 uitgevoerd?
  2. Kun je de problemen bij het updaten iets nader omschrijven? Worden er foutmeldingen getoond met een code? Zo ja, welke code?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze update eigenlijk meteen geupdate toen de mogelijkheid zich voor deed, dus van het begin af aan. Daarom ook geen mogelijkheid om terug te keren naar Windows 8.1

 

Betreft Updates:

Ik krijg steeds de volgende melding al geruime tijd, als ik mijn laptop wil bijwerken

Deze updates blijven zich herhalen maar worden niet geïnstalleerd. Ook na herhaaldelijke opstart van mijn laptop

Ook kan ik deze niet verwijderen overslaan. Steeds worden deze updates vermeld en kan er niks mee

 

* Cumulatieve update Windows 10 Version 1511 voor x64-systemen (KB3176493)

Opnieuw opstarten vereist

09-08-2016

Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld bij een softwareproduct van Microsoft dat invloed kan hebben op uw systeem. Installeer deze update van Microsoft om uw systeem hiertegen te beveiligen. Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel. Nadat u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten.

 

* (KB3174060): Beveiligingsupdate voor Adobe Flash Player voor Windows 10 Version 1511 voor x64-systemen

fout

12-07-2016

Er is een beveiligingsprobleem vastgesteld bij een softwareproduct van Microsoft dat invloed kan hebben op uw systeem. Installeer deze update van Microsoft om uw systeem hiertegen te beveiligen. Zie voor een complete lijst met problemen die in deze update zijn opgenomen het bijbehorende Microsoft Knowledge Base-artikel. Nadat u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten.

 

*Alps driver update for Alps Pointing-device

fout

04-03-2015

 

This driver was provided by Alps for support of Alps Pointing-device

 

 

aangepast door karla.otten
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, karla.otten zei:

*Alps driver update for Alps Pointing-device

fout

04-03-2015

 

This driver was provided by Alps for support of Alps Pointing-device

Dit is een update van de driver voor het touchpad.

Als je geen problemen ondervindt met het touchpad, kan je deze update gerust overslaan.

Update aanklikken met rechts en dan update verbergen.

Dan wordt de update niet meer aangeboden.

Driver updates voor hardware haal je best bij de fabrikant maar als je geen problemen hebt, hoef je ook geen updates te doen.

 

Wat is de foutcode bij de mislukte updates?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren" via rechter muisklik op het starticoon
Type hier één voor één de volgende regels in, gevold door ENTER:
net stop wuauserv
rmdir /s /q %windir%\SoftwareDistribution
net start wuauserv

 

Let op de spaties na rmdir, s en q en wacht na iedere opdracht tot je terug de cursor ziet knipperen achter het pad “C:\Windows\system32>” (zonder de aanhalingstekens)
 

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.
Let wel: de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, karla.otten zei:

Ik heb de opdrachten gedaan, zie bijlage.

Helaas is het niet gelukt

 

Ik zie het.

De Windows update service kon bij de eerste opdracht niet worden gestopt, waarschijnlijk omdat die permanent actief is i.v.m. de problemen die je gemeld hebt.

De twee andere opdrachten zijn dan sowieso uit den boze.

 

Schakel je Internetverbinding eens uit. Wacht een paar minuten en voer die opdrachten nog eens uit.

Laat eens weten wat het resultaat is. Als je dezelfde opmerking krijgt na de eerste opdracht dan heeft het dus geen zin om die twee andere opdrachten nog uit te voeren.

 

We gooien het dan over een andere boeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, nu is het gelukt.

 

Herstart de computer. Verzeker u ervan dat je een stabiele Internetverbinding hebt met een voldoende sterk signaal(indien Wifi).

Ga naar Instellingen/Bijwerken en beveiliging en klik op Naar updates zoeken.

Wacht het resultaat af.

 

Normaal gezien moeten nu alle beschikbare updates probleemloos geïnstalleerd worden.

Wij vernemen het resultaat wel.

aangepast door droske
Typefoutjes hersteld
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.