Ga naar inhoud

Zeer traag Internet


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Goeie morgen!

Ik weet niet of het mogelijk met Windows 10 te maken heeft, maar alles waarvoor ik met Internet via Telenet moet communiceren, gaat sinds enkele dagen/een week uitzonderlijk traag. Surfen, email, activesky ( bij flightsimulator ), haperingen bij 'Online vliegen', fora bezoeken ... Vooral het starten van elk van die toepassingen gaat enorm traag
De gebruikelijke dingen die men normaal doet in zo'n geval hebben me niets beters opgeleverd... Malware opsporen, netwerk checken...

Hoe begin ik er nu aan om mijn Internet sneller te maken?

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat het in dit geval om een LAN netwerk of over een Wifi verbinding waarvan je gebruik maakt.

Probeer eens te schetsen hoe je netwerk eruit ziet en welke apparaten hier gebruikt worden.

Doet het probleem zich met één specifiek apparaat voor of heb je gelijkaardige problemen met andere pc, laptops of smartphones?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Goeie morgen!

Het betreft hier een gewoon Wi-Fi verbinding, 2 pc's hangen er aan, een oudere ( = merkelijk tragere ) met Win7 en deze waarover ik het hier heb, met Win10.

Die oudere pc opent de programma's met Internet ( IE11, mail ) momenteel sneller dan de Win10 pc.

Deze laatste, met Windows 10 dus, werkte tot voor ca. een goeie week eerder normaal, maar aanvankelijk merkt men dat niet dat ie nu merkelijk trager werkt met alle Interne gebruikende programma's
Zojuist bijvoorbeeld nam het ca 30 sec tijd in beslag voordat mijn Outlook mail opende, en de mailtjes kwamen binnen telkens met tussenpozen van 2-3 seconden, terwijl dat eerder allemaal praktisch tegelijk moet zijn.

Ik kan werken, maar meestal zeer traag dus voorlopig....

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

je kan de wifi-adapter in de pc eens deïnstalleren/opnieuw installeren:

- ga configuratiescherm/apparaatbeheer, rechtsklik op je draadloze netwerkadapter en kies 'installatie ongedaan maken', sluit schermen af en kies in het afsluitmenu de optie 'opnieuw opstarten'.  bij de herstart wordt de adapter nagelnieuw geinstalleerd (wel moet je de wifi-sleutel even opnieuw ingeven).

omdat je schrijft 'Vooral het starten van elk van die toepassingen gaat enorm traag' zou je ook eens de hd moeten testen.

dat kan met hd tune http://www.hdtune.com/download.html

 

(nb ik ga ervan uit dat de pc op zijn minst is gecleand door adwcleaner en malwarebytesantimalware)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.