Ga naar inhoud

Beveiligen validatie


Patijnc

Aanbevolen berichten

In bijgaand document moeten leden een opgave doen. Ze vullen hun naam in via een validatie in kolom E en vervolgens in kolom F of men kan.

De validatie van deze kolommen staat in kolom I, nu rood maar normaal verborgen.

Vaak vergeten mensen hun naam aan te klikken en krijg ik dus een "leeg" document zonder naam.

Kan ik dit, voordat men het opslaat of mailt, beveiligen zodat men een melding krijgt dat de naam vergeten is in te vullen.

Beschikbaar_BP.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Patijnc zei:

Vaak vergeten mensen hun naam aan te klikken en krijg ik dus een "leeg" document zonder naam.

Die bestanden ontvang je waarschijnlijk via e-mail, dan WEET je toch van wie ze afkomstig zijn ?

Maar goed, in de bijlage toch een oplossing voor je probleem. Hierbij kan in kolom F alleen wat komen te staan als in kolom E in dezelfde rij een naam is gekozen.

PC-Helpforum PatijnC.xlsm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, dat ik per email de opgaven binnen krijg. Maar ik krijg per maand ca. 35 mails binnen en veel (ca. 10 a 15) vergeten dus hun naam in te vullen. Twee kolommen uit de mails worden in een ander document ingelezen om verder mee te werken, een van die kolommen is dus de naam.

Iedereen krijgt deze mail en vullen in kolom E hun naam in die wordt over de hele kolom gekopieerd, dus 1 mail per lid/loper. Daarna vullen ze hun beschikbaarheid per dag in in kolom F. Dus de controle zou moeten zijn, is er in kolom E iets ingevuld pas dan mag kolom F ingevuld worden. Bij geen naam dan melding dat die alsnog ingevuld moet worden.

Ben niet zo goed in Visual Basic dus kom er niet uit, vandaar hier de vraag. Ik hoop dat je nu weet wat ik bedoel.

Beschikbaar_BP.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen krijgt deze mail en vullen in kolom E hun naam in die wordt over de hele kolom gekopieerd...

Als de naam in de bovenste cel - E5 - wordt ingevoerd, dan wordt dus de gehele kolom imgevuld. Moet er dan alleen gecontroleerd worden of in E5 via het validatiemenu een naam wordt gekozen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijlage gezien maar als ik iets in F in wil vullen krijg ik de melding dat "De Cel of grafiek die wilt wijzigen, is beveiligd en dus alleen-lezen."

 

Als ik de beveiliging weghaal kan ik wel in F5 iets invullen en in andere cellen in F niet, wordt alleen niet meer doorgekopieerd zoals in 1e document staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik iets in F in wil vullen krijg ik de melding dat "De Cel of grafiek die wilt wijzigen, is beveiligd en dus alleen-lezen."

Natuurlijk, je vroeg toch om een oplossing waarbij kolom F alleen ingevuld kan worden als kolom E ingevuld is ? Je schreef immers:

"Dus de controle zou moeten zijn, is er in kolom E iets ingevuld pas dan mag kolom F ingevuld worden."

Welnu, dat is het geval ! Vul in kolom E maar eens een naam in, dan kun  je in kolom F wél wat invullen !!

Het zou overigens een stuk gemakkelijker zijn als je er in kolom F niet voor zou kiezen om daar via validatie wat in te vullen, dan zou er een gepaste tekst getoond kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je omschrijving klopt wel maar de werkelijkheid is anders. Kijk maar naar het document. Ik heb een naam ingevuld maar F is nog steeds geblokkeerd. Daarom voor mij niet helder hoe het in elkaar zit.

 

Maar, misschien is mijn omschrijving van wat ik bedoel niet duidelijk.

 

Dit is een rooster voor Buurtpreventieleden. Elk lid (loper 1, loper2, enz) krijgt elke maand zo'n rooster. Men vult dus hun naam in in kolom E en in kolom F op de dag en tijd "Ja" als men kan lopen.

Nu wordt de naam vaak vergeten dus nu zoek ik naar een oplossing die, als men de naam vergeten is en kolom F in wil vullen er een melding komt dat de naam vergeten is. Bijvoorbeeld als men in een cel in kolom F "Ja" aan wil klikken dat er dan een melding komt "Vul eerst uw naam in". Ik hoop dat deze omschrijving aangeeft wat ik bedoel. Nogmaals, ben niet zo goed bekend in Visual Basic dus zoek kenners en kunners die mij op weg kunnen helpen en stel ik ook bijzonder op prijs en dank je bij deze voor de tijd die je er in steekt om oplossing(en) te bedenken.

Groet, chris

Schermafbeelding 2016-08-31 om 09.32.25.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.