Ga naar inhoud

3d printen met welk materiaal??


Abramelin

Aanbevolen berichten

Goede middag

 

Gisteren ben ik beginnen zoeken naar 3d printers en scanners. Er zijn all in one printers, maar die zijn doorgaans beperkt in werkgebied. Doorgaans is dat dan 15 x 15 x 8 cm. Scannen kan groter, daartoe vond ik een handscanner (zonder statiefke) waarmee je een volledige motorfiets kan scannen bvb. Dat zou ik dus kunnen oplossen. Maar bij 3d printers zie ik door het bos de bomen niet meer. Zo vond ik 3d printers die naast PVc nog 3 andere materialen kunnen gebruiken, maar ik ken de namen daarvan niet meer. Kent iemand deze materialen, en kent iemand een bedrijfje dat in staat is grotere objecten te printen in 3d? Ik vond toevallig een CNC STEPCRAFT- Construction Kit die toch al een werkgebied heeft van ca 30cm breed.

 

2 vragen dus.

-welke 4 materialen worden gebruikt? de eigenschappen en toepassingsgebied zoek ik dan zelf wel op.

-Moet ik een bedrijfje zoeken voor grotere objecten of zijn er grotere printers die relatief betaalbaar zijn? Die cnc staat ca 1600 euro, dat vind ik nog doenbaar. Mss toch beter een bedrijfje zoeken,alleen, hoe begin ik daar dan weer aan?

Graag wat advies van iemand die de weg kent in de materie 3d printen.

aangepast door Abramelin
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.