Ga naar inhoud

Niels_F

Aanbevolen berichten

Beste iedereen,

 

Ik ben bezig om een voorraadbeheer systeem in excel te maken voor ons bedrijf (ecotap). 

Hierbij wil ik gebruik gaan maken van een app (lomag) om barcodes te scannen wanneer iemand iets uit het rek pakt.

 

In excel heb ik een database, op een ander tabblad genereer ik barcodes door een getal in te voeren. excel maakt 24 barcodes aan en haalt de gegevens op uit de database.

De pagina kan meteen geprint worden op een stickervel, en de stickers kunnen op de stelling in het magazijn worden geplakt.

 

als ik een onderdeel uit de stelling pak, kan ik de barcode scannen met mijn telefoon (APP lomag)

De lijst op mijn telefoon mail ik naar de computer waar mijn excel bestand staat.

 

Op de computer open ik de mail, en kopieer ik de gegevens. In mijn excel bestand plak ik de gegevens in het tabblad [gegevens van scanner] in cell A7

De gegevens worden nog niet meteen opgenomen omdat er een draaitabel tussen zit. die eerst vernieuwd moet worden.

Dan hier mijn eerste vraag:

Kan een draaitabel ook vervangen worden door een formule? of de draaitabel automatisch vernieuwen?

 

Wanneer de draaitabel handmatig wordt vernieuwd, door onder de waarschuwing: VERNIEUWEN met rechtermuisknop te klikken > vernieuwen, verdwijnt de melding.

Nu moeten de gegevens van het scannen in de database worden verwerkt. de aantallen op het tabblad [Gegevens van scanner] moeten in de database worden afgetrokken. 

Het probleem hier is dat er geen formule voor is. omdat er dan een kringverwijzing ontstaat.

Hoe kan ik gemakkelijk de aantallen van het scannen van de aantallen in de database aftrekken? 

 

 

 

Ik ben dyslectisch, dus mocht u spelfouten tegenkomen, graag verbeteren.

Meer informatie staat in het bijlagen excel bestand zelf.

De onderdelen zijn vervangen door smartphones. die verkopen we helaas niet  :P

 

Vriendelijke groet, Niels Frickel

voorbeeld VOORRAAD BEHEEER SYSTEEM.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Om de gegevens te bewerken van de database veronderstel ik dat de barcode nummers overeenstemmen met de ECOTABNUMMERS ????, echter dit is niet het geval (geen enkel nummer stemt overeen)

 

De gegevens in het tabblad [bARCODE GENERATOR] worden opgehaald uit het tabblad [DATBASE]. je kiest in de gele cel L4 het start nummer, de rest wordt automatisch aangemaakt.

Dus als er op het tabblad [bARCODE GENERATOR] niets klopt, wordt het nummer in cel L4 niet herkent in het tabblad [DATABSE].

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.