Ga naar inhoud

Blue Screen vóór bios


jmn

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Een laptop (windows 10) op mijn werk had problemen met z'n wifi adapter. Kon geen verbinding meer maken met de gevonden SSID's. En de lijst met mogelijkheden knipperde enorm. Dus de mogelijkheid om er één aan te klikken was ook al redelijk moeilijk. Netwerkadapter proberen te updaten, verwijderd uit apparaatbeheer en opnieuw toegevoegd, zonder resultaat.

Ik dacht: ik ga Windows vernieuwen, met behoud van bestanden. Loopt halverwege vast en moet alles weer ongedaan maken. Twee keer geprobeerd, zelfde resultaat.

Toen Windows compleet vernieuwen, dus alles weggooien. Dit loopt ook vast. PC gaat halverwege uit en niet meer aan. Dus ik voel me dan na een uur ofzo wel genoodzaakt eens op de aan/uit knop te drukken.

En toen is deze ellende begonnen. Je ziet even 5 seconden LENOVO in beeld, waarna een blauw scherm volgt met PHASE1_INITIALIZATION_FAULT.

Kan niet meer in de bios, kan geen Shift gebruiken om in een soort keuze menu te komen, heb een opstart-usb gemaakt, maar die pakt hij ook niet. Hij loopt dus heel in het begin van alle processen al vast.

Wat kan ik nog doen?

Is het mogelijk de HDD eruit te halen en via een werkende computer deze weer bootable te maken?

 

Gr.

Johan

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

3 uren geleden, jmn zei:

Is het mogelijk de HDD eruit te halen en via een werkende computer deze weer bootable te maken?

 

Neen dat gaat niet.

 

Normaal gezien moet je, in deze situatie, bij het opstarten het venster 'Probleemoplosser(Kies optie)' te zien krijgen.

Zo ja, klik op klik achtereenvolgens op Problemen oplossen > Geavanceerde opties > Opstartherstel.

 

Wacht geduldig op het resultaat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, jmn zei:

Ik kan de bios niet eens bereiken...

Dat moet altijd kunnen zolang de CMOS batterij niet leeg is en je pc van stroom wordt voorzien via een geladen batterij of netstroom adapter.

 

Ik heb zo een vermoeden dat er iets mis is met je interne harde schijf.

 

Maak eens een Windows 7 Live CD aan.

Lees dat onderwerp eerst eens rustig door. Zo kun je lezen dat je via dat medium je pc kunt opstarten en van diverse ingeesloten programma's kunt gebruik maken.

Als eerste raad ik je dan aan de staat van je harde schijf te controleren met CrystalDiskInfo.

 

Ik ben benieuwd naar het resultaat.

 

 

 

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan ik dan de bios bereiken? Voordat ik kans (of mededeling) krijg op F2 of Del te drukken om in de bios te komen is het blauwe scherm er al.

Ik heb met een W10 bootable-usb eerder al een poging gedaan, maar nogmaals: zo ver komt ie niet eens.

 

Ik wil deze W7 cd wel eens proberen, maar ik heb er een hard hoofd in...

 

Je hoort ervan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, jmn zei:

Nu zie ik op de schijf in de map $SysReset een log bestand staan, met een berg info in. Kan dat nuttig zijn?

Doe maar.

 

 

En doe ook dit terwijl die chijf nog aangekoppeld is.

Download 520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.pngCrystalDiskInfo naar het bureaublad (het downloaden begint automatisch een vijftal seconden nadat je op de link hebt geklikt !! ).

  • Dubbelklik op CrystalDiskInfoPortable_x.x.0.paf.exe en klik vervolgens op OK.
  • Kies Nederlands en klik vervolgens op OK, nu wordt het programma uitgepakt in een nieuwe map op je bureaublad.
  • Plaats nu een vinkje bij de optie CrystalDiskInfo Portable starten en klik op Voltooien.
  • Of open de aangemaakte map en klik met de rechtermuisknop op CrystalDiskInfoPortable.exe en kies voor Als administrator uitvoeren.
  • Wanneer het programma geopend is, zal het gegevens van je harde schijf tonen.
  • Let op: Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.
  • Wat is het resultaat van deze test? ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

56f809c972f84-CrystalDiskInfo.jpg

 

 

Aanvullende info over CrystalDiskInfo kan je bekijken in deze video.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.