Ga naar inhoud

Systeemherstel: pc blijft hangen


hendrikd

Aanbevolen berichten

Laptop met Windows 10 en verjaardagsupdate.

Systeemherstel geactiveerd.

 

Gisterenavond systeemherstel willen uitvoeren, intussen met andere zaken bezig geweest en als 'k terug ging kijken, stond enkel de muisaanwijzer op 't scherm met een draaiend cirkeltje dat nu en dan versprong. Vanmorgen was de laptop vanzelf in slaapstand gegaan maar als 'k hem terug aanzette, nog altijd zelfde scherm.

Uitgedaan, opnieuw opgestart: logo van Packard Bell en van Windows 10 verschijnen, daarna "Even geduld" en dan terug muisaanwijzer ...
Geprobeerd met opnieuw opstarten met de shift-toets ingedrukt: geen resultaat.

 

Iemand enig idee wat 'k nog kan proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k was ondertussen ook al aan het rondsnuffelen geweest, maar nog niets duidelijks in jouw richting gevonden.

Lag het nu gewoon dààr aan - tja, in die richting had ik niet gedacht...

Nu: mooi dat het opgelost is en dank voor het plaatsen van de oplossing: nu kunnen wij (en anderen in de toekomst) ook wel eens in die richting gaan denken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, hendrikd zei:

Nu met het andere station en de usb-stick W10 opnieuw kunnen installeren.

 

Dat lijkt me toch een ingrijpende methode om het probleem op te lossen.

Als vrijwilligers zijn we niet altijd online of overbezet en kunnen dus niet altijd à la minute op een vraag inpikken.

Er waren haast zeker minder ingrijpende oplossingen.

 

Maar goed je hebt Windows 10 nu opnieuw geïnstalleerd en hopelijk ben je er blij mee.  Veel succes verder.:top:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had online gezocht naar mogelijkheden om dit op te lossen. Oa dus hier gevonden "opstarten en shift toets ingedrukt houden" maar dit haalde niets uit.
Na het opstarten via de usb-stick kreeg ik eerst de mogelijkheid om "probleem op te lossen". Dit geprobeerd maar hielp dus niet.

Daarna de mogelijkheid geprobeerd om Windows opnieuw te installeren met behoud van bestanden enz. Daarop kwam de melding dat dit ook niet lukte waarna 'k gewoon W10 opnieuw geïnstalleerd heb.

Maar na de installatie bleek dat alle documenten, afbeeldingen, ... bewaard gebleven zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.