Ga naar inhoud

Foutmelding draadloze netwerkverbindingen


FlorianB

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het gaat nu wel iets langer duren omdat ik zelf geen windows 10 heb.

Jij moet nu telkens een (of meerdere) afbeelding maken zodat ik ook kan zien wat wat de opties zijn of wat er is ingesteld.

 

Klik eens met rechts op je eigen netwerk en probeer een afbeelding te maken van het uitklapmenu.

Als dat niet lukt, mag je ook de opties opsommen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste

 

Wegens examens ben ik dit weer enige tijd uit het oog verloren. Nog een fijne jaarwisseling! Rechtermuisknop is niet mogelijk in de lijst met bekende netwerken, linker muisknop geeft de mogelijkheid de 'eigenschappen' van het netwerk te checken. Deze heb ik dan ook gescreend voor het netwerk waar het probleem over gaat.

 

 

rechtermuisknopnetwerk.png

rechtermuisknopnetwerk2.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja nog steeds dezelfde klachten helaas. Nu is het wel zo dat ik gisteren per toeval waarschijnlijk op de oorzaak stuitte van dit hele gebeuren. Een kennis die aan dezelfde school studeert, heeft een gelijkaardig type Asus laptop. Geheel toevallig begon die te vertellen dat haar laptop op school ook maar geen degelijke verbinding wou maken zonder continu te onderbreken. Nog straffer, ook zij heeft sindsdien thuis dezelfde klachten. Nu weten we dus met zekerheid dat het aan de combinatie ligt van de laptop samen met het gebruik van het netwerk van onze school. Ook zij heeft als enige oplossing telkens haar computer opnieuw dicht en openklappen zodat de verbinding even "gerefresht" wordt. Wel vreemd dat het echt specifiek door het schoolnetwerk komt, aangezien we beiden daarvoor onze laptop normaal konden gebruiken. Op de school zelf weten de IT-mensen er ook geen raad mee. 

 

Vervelend, maar weinig aan te doen waarschijnlijk :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een hele brok informatie.

Je geeft wel aan dat het om een "gelijkaardige" laptop van Asus gaat.

Kan je eens navragen bij je medestudenten met een andere laptop, of zij ook dit probleem hebben?

Indien zij geen probleem ondervinden, kan de oorzaak ook bij de Asus laptop zitten maar ook dan is de kans klein dat we het opgelost krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zus haar Asus laptop heeft ook al hele tijd problemen met het verbinden met het internet. Dit is ook wanneer ze verbinding probeert te maken met het internet op haar universiteit en dan terug thuis. Ik heb ook al gezocht naar oplossingen maar vind niet direct de oorzaak van het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat bijvoorbeeld bij windows 7 de wifi adapter (en andere hardware) in apperaat beheer wifi adapter> eigenschappen> energiebeheer altijd de optie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" is ingeschakeld. Als je daarna bij het tabblad "geavanceerd" kijkt staat er als het goed is een optie voor de te gebruiken kanalen soms staat ie van kanaal 1 t/m 11 ingesteld als dat zo is zou ik 'm ff veranderen naar 1 t/m 13. bij sommige netwerken is het belangrijk dat je pc behalve een computernaam ook een "beschrijving van de computer" heeft; icoon deze pc> rechtermuisklik > eigenschappen dan zie je het daarzo ergens staan

 

Maar zoals ik zeg dat is bij Windows 7 ultimate zo bij windows 10 geen idee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.