Ga naar inhoud

Laptop loopt vast bij update Windows 10


FilVanDri

Aanbevolen berichten

Hallo,

Deze week begon m'n computer bij het opstarten spontaan een update te doen van Windows 10. Cirkeltje bleef heel lang draaien, was nog bezig toen ik 's avonds ging slapen (na 5tal uur). 's Morgens was dit nog steeds hetzelfde, heb hem toen maar uitgeschakeld. Bij het opnieuw opstarten, herstelde zich hij automatisch naar de vorige versie.  Ik liet hem toen in slaapstand, omdat ik schrik had dat hij een volgende keer opnieuw de update zou willen starten.

Intussen is de batterij plat gevallen. Wou hem opnieuw opstarten, en hij begin idd opnieuw aan de update.  Heb hem afgesloten, opnieuw opgestart en via F11 CyberLink Power Recover laten starten, maar tijdens dit proces is hij uitgevallen.

Als ik nu opnieuw opstart, komt er direct: HERSTEL: uw pc/apparaat moet worden hersteld. Een vereist apparaat is niet aangesloten of niet toegankelijk.

Foutcode: 0xc000000f

U moet de herstelhulpprogramma's gebruiken. Als u niet beschikt over installatiemedia, neem contact op met systeembeheerder.

 

Wat moet ik nu doen. Ik wil absoluut m'n gegevens op harde schijf niet kwijt.  Hoewel ik me dit al vaak heb voorgenomen, heb ik niet van alles een back-up (dom hé)

 

Alvast bedankt voor jullie hulp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik denk dat de Boot manager beschadigd is. Hopelijk blijft het daartoe beperkt.

 

Ik kom straks met een advies.

 

Een tip voor later: Zorg er voor dat je pc sowieso nooit zonder stroom val tijdens een update, welke het ook moge zijn. Zelfs de slaapstand is vaak nefast bij dergelijke bewerkingen.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, FilVanDri zei:

Hoe moet ik beschadigde PC vanaf deze USB opstarten?

 

Druk (tokkel) eens tijdens het opstarten op de F8 toets. Afhankelijk van de eigenschappen(BIOS) van je moederbord krijg je dan mogelijk een opstartmenu waarin alle aangesloten schijven getoond worden. Ga dan met op pijltjes toets naar je USB-stick en druk op ENTER.

Als je via F8 dat opstartmenu niet krijgt, laat het dan uiteraard weten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, FilVanDri zei:

Op de F8 toets tokkelen heeft geen zin, komt opnieuw op hetzelfde blauwe scherm met foutmelding.

 

Begin je echt meteen nadat je je op de powerknop gedrukt hebt op F8 te drukken?

 

Bezorg ons eens het merk en modelnummer van je pc.  En als het een Medion is, bezorg ons dan het MSN nummer (Art. Nr.). Het is een nummer met 8 cijfers.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.