Ga naar inhoud

Laptop loopt vast bij update Windows 10


FilVanDri

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Via de F10 toets is dit geslaagd.

 

Ik heb de stappen uitgevoerd tot voor het punt dat ik de laptop opnieuw moet opstarten.

 

Ik heb echter nog het scherm met de opdrachtprompt: X:\sources>

 

Mag ik de laptop nu gewoon afsluiten via de aan/uit toets, of moet ik eerst nog iets intikken?

 

Kan ik verhinderen dat de laptop bij een volgende opstart automatisch update van Windows 10 aanvat?

 

Alvast heel veel dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

8 minuten geleden, FilVanDri zei:

Ik heb echter nog het scherm met de opdrachtprompt: X:\sources>

 

Type exit en druk ENTER.

 

Als de laptop niet vanzelf afsluit dan mag je dat met de aan/uit toets doen.

 

10 minuten geleden, FilVanDri zei:

Kan ik verhinderen dat de laptop bij een volgende opstart automatisch update van Windows 10 aanvat?

 

 

Dat kan enkel tijdelijk door de Internet verbinding te verbreken. Dat zou je dan de kans geven om een back-up van je data te maken voor het geval dat het weer fout loopt wanneer die  Windows update uitgevoerd wordt.

 

Onder Windows 10 heb je geen vat meer op Windows update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat het bestandssysteem van je C partitie corrupt is en dus niet meer gezien wordt.

 

Probeer dit eens:

Type achter de prompt ‘X:\sources>’ CD..              (dus CD en twee puntjes) en druk op ENTER

De prompt is nu veranderd in X:>

Typ nu CD C:\   (Let op de spatie vóór C) en druk op ENTER

Als de prompt veranderd in C:> , wat me zou verwonderen, dan kan je twee kanten uit. 

Je kan opnieuw de commando's ingeven uit mijn eerder bericht, of je kan eens kijken wat er nog echt te zien is op de 'C:\'  (C partitie) door achter de prompt C:> DIR te typen en druk op ENTER.

Er zou nu een lijst van mappen en bestanden moeten getoond worden van wat zich in de directory C:\ bevindt.

Zie je daar bvb geen map Windows staan, dan sta je voor een ingrijpende taak.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, FilVanDri zei:

In systeemherstel of opstartherstel of teruggaan naar vorige versie, kan ik kiezen uit:

 

Heb je vanaf je HERSTEL USB-stick opgestart?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.