Ga naar inhoud

Laptop loopt vast bij update Windows 10


FilVanDri

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, FilVanDri zei:

Wat kies ik als doelbesturingssysteem? Windows Rollback of Windows 10 op volume 3 (eerste of 2de venster?)?

 

Je hebt blijkbaar meerdere schijven(volumes) in je pc zitten. Vertel eens.

 

Het verbaast me dat wanneer je voor opstartherstel kies je de optie 'Windows Rollback' krijgt aangeboden en ook 2x Windows 10 op volume 3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

5 minuten geleden, FilVanDri zei:

Vorig jaar Windows 10 geïnstalleerd; na 1 jaar moest ik abonnement vernieuwen

Kijk, dit snap ik niet: een abonnement van windows 10 vernieuwen? Nog nooit van gehoord (bestaat voor zover ik weet trouwens niet ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij nazicht van de specificaties van je laptop blijkt er (slechts) één schijf in te zitten, eentje van 320 GB.

Door gebruik te maken van de RollBack’ optie ga je in principe terug naar de vorige versie van Windows. Dat zou normaal gezien je Windows 10 versie zijn van vóór de mislukte update. Alles hangt af van de inhoud van de WindowsOLD map in de ROOT van je Windows. En ook of die map kan gelezen worden. Een falende interne harde schijf is immers niet uitgesloten en kan de oorzaak zijn van je crash. Maar daar komen we eventueel later nog op terug.

Probeer eens opstartherstel uit en kies voor optie 2 zoals je ze zelf genummerd hebt. Er zal naar een besturingssysteem gezocht worden. Als er iets gevonden wordt dan wordt dat in een venstertje weergegeven. Hopelijk staat daar Windows 10. Dat selecteer je dan zodat je de procedure kunt vervolgen. Wordt er niets gevonden dan gaan we aan de slag met een Windows 7 live CD, maar dat zal niet makkelijk zijn voor u vrees ik. Het is zeker het proberen waard hoor. Wie zien wel.

16 minuten geleden, Passer zei:

 

22 minuten geleden, FilVanDri zei:

Vorig jaar Windows 10 geïnstalleerd; na 1 jaar moest ik abonnement vernieuwen

Kijk, dit snap ik niet: een abonnement van windows 10 vernieuwen? Nog nooit van gehoord (bestaat voor zover ik weet trouwens niet ook niet)

 

Neen, ik ook niet. Fil heeft het misschien niet juist verwoord en gaat het om de Jubileumupdate. ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat Windows 10 ongeveer 1 jaar op m'n laptop stond, kreeg ik telkens ik bestanden opende in Word en Excel, de melding dat ik m'n abonnement op Windows 10 moest vernieuwen (en dus betalen - misschien verwoord ik het verkeerd).

Heb dit toen zo lang mogelijk uitgesteld, tot ik effectief geen documenten meer kon bewerken.

Na 'aankoop nieuw abonnement' (invoeren nieuwe productkey etc), werkte alles wel opnieuw...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, FilVanDri zei:

Nadat Windows 10 ongeveer 1 jaar op m'n laptop stond, kreeg ik telkens ik bestanden opende in Word en Excel, de melding dat ik m'n abonnement op Windows 10 moest vernieuwen (en dus betalen - misschien verwoord ik het verkeerd).

 

Dat heeft inderdaad enkel met je Microsoft Office te maken en dus niet met je Windows.

Gelieve je reactiesnelheid een beetje te temperen. Zoals het nu gaat, worden er soms twee antwoorden geplaatst terwijl ik een antwoord op een vorige aan het voorbereiden ben. Dat is echt lastig. Wacht mijn antwoord af alvorens zelf weer te antwoorden. Dank u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Na een kwartiertje was het proces van herstellen schijffouten voorbij. Nadien kwam er jammer genoeg opnieuw hetzelfde scherm als in het begin, zijnde met de foutmelding (Foutcode: 0xc000000f )

 

Indien je denkt dat de volgende stappen voor mij te moeilijk/risicovol zijn, mag je dit gerust zeggen. Evt breng ik computer dan ergens bij een hersteller binnen.

 

Alvast bedankt, Filip

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.