Ga naar inhoud

Windows update blijft eeuwig zoeken


Fredman

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb recent mijn pc geformatteerd en ik krijg nu geen windows updates meer binnen. Het programma tot 10 uur aan een stuk laten zoeken, maar zonder succes.

 

Ik heb zelf al wat gegoogled en heb al manueel KB3020369 en kb3125574 (convenience roll-up, deze bevat alle updates die sinds SP1 verschenen zijn tot en met april 2016 ) geïnstalleerd.

 

Maar nog steeds blijft die eindeloos zoeken naar updates.

 

Is hier een oplossing voor?

 

Alvast bedankt voor het antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u de updates op "automatisch" zet, bent u van het probleem af.

 

Evenals vele anderen dacht ook ik dat je dan niet meer zelf kon bepalen wat je wel of niet wil installeren, maar dit is een misverstand. Als de updates op "automatisch" staan komen ze vanzelf ter beschikking, maar daarna vink je zelf aan (of uit) wat je wel en niet wil.

 

Gewoon afwachten tot ze binnenkomen: het zal zeker niet langer duren dan tot morgenvroeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou inderdaad niet mogen: het internet staat vol met klachten hierover. Maar meneer Microsoft is ver weg. En hij wil ons denkelijk straffen omdat we niet naar Windows 10 zijn gegaan.

 

Omdat ik zelf per se de updates wilde binnenhalen besloot ik het uiteindelijk maar op "automatisch" te zetten en toen was het probleem weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Fredman zei:

En automatisch is echt automatisch? Of kan ik ook kiezen voor "updates downloade0n, maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren"?

 

Als u ze op "automatisch" zet staat er alleen: er zijn (bijvoorbeeld) 23 updates beschikbaar. Daarna vink je aan of uit wat je wel of niet wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

WSUS offline update downloaden (version 10.8), uitpakken .

Eerst update generator exe gebruiken (laat deze zijn werk maar doen) zie documentatie op de site. Vergeet u windows versie niet aan te vinken.

Daarna update installer exe  gebruiken laat deze ook zijn werk doen.

Als alles  gedaan is zou het probleem moeten opgelost zijn.

Ga dan naar configuratiescherm windows update en laat deze zoeken naar updates dat zou probleemloos moeten gebeuren.

Mijn instellingen voor windows update zijn (updates dowloaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren).

Zo kan u zelf bepalen wat u wil installeren.

http://download.wsusoffline.net/

Bij mij heeft dit perfect gewerkt.

M.V.G.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-10-2016 om 12:17, Leono zei:

 

Als u ze op "automatisch" zet staat er alleen: er zijn (bijvoorbeeld) 23 updates beschikbaar. Daarna vink je aan of uit wat je wel of niet wil.

 

Ik heb het geprobeerd, maar zonder succes.

 

20 uren geleden, lspecial zei:

WSUS offline update downloaden (version 10.8), uitpakken .

Eerst update generator exe gebruiken (laat deze zijn werk maar doen) zie documentatie op de site. Vergeet u windows versie niet aan te vinken.

Daarna update installer exe  gebruiken laat deze ook zijn werk doen.

Als alles  gedaan is zou het probleem moeten opgelost zijn.

Ga dan naar configuratiescherm windows update en laat deze zoeken naar updates dat zou probleemloos moeten gebeuren.

Mijn instellingen voor windows update zijn (updates dowloaden maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren).

Zo kan u zelf bepalen wat u wil installeren.

http://download.wsusoffline.net/

Bij mij heeft dit perfect gewerkt.

M.V.G.

 

Krijg je daarna ook nieuwe updates binnen of moet je dan een recentere versie van WSUS offline update downloaden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.