Ga naar inhoud

licentie verloopt binnenkort


Patjera

Aanbevolen berichten

Op mijn laptop stond een legale versie van windows 7.  Ik heb de upgrade naar windows 10 uitgevoerd toen hij uitkwam....nu ongeveer een jaar geleden. Alles verliep prima. Sinds gisteren krijg ik een melding dat mijn licentie binnenkort verloopt en dat ik moet activeren in instellingen. Hoe kan mijn licentie verlopen ?  Ik dacht dat de gratis update een levenslange licentie inhield ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Patjera zei:

Op mijn laptop stond een legale versie van windows 7

Patjera,

Van waar komt die 7 (bij een handelaar gekocht?) - en wat is er mee gebeurd?

Zit op je systeem een licentiesticker (productkey)?

Ik bedoel maar: je verhaal doet me sterk denken aan een illegale versie of een legale versie waar iets illegaal mee gebeurde nadien (vb een Home naar een Pro proberen over te zetten - terwijl de 10 dat nu ontdekt)

Indien je 7 volledig legaal is (en gebleven is) zou je best terug gaan naar de verkoper want die is verantwoordelijk voor de windowsversie die je hebt (en dus verantwoordelijk dat ook je 10 normaal gaat werken)

 

Maar om kort te zijn: als je 7 idd legaal is: de kortste weg (neemt wel een paar uur in beslag) is dan: de 7 opnieuw te installeren en dan met Media Creation Tool de 10 er terug op te zetten.

 

(of anderen zouden een kortere/betere weg moeten kennen)

 

o ja: je kan ook naar Windows bellen en je probleem voorleggen (zie hiervoor deze link )

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

 

De windows 7 is enkele jaren terug gekocht in de Saturn.  Ik heb er geen instalatie cd van.  De instalatie starte bij opstart van de computer. Er zit onderaan de computer wel degelijk een sticker met een windows productkey....dus echt wel een legale versie.  Ik heb dit nooit proberen te upgraden (niet legaal en niet illegaal). Vermits ik geen instalatie cd heb van windows 7, kan ik dat dus ook niet opnieuw instaleren en de rollbackmogelijkheid is intussen ook voorbij. Dat was maar 3 maanden mogelijk hé.  Saturn werd intussen media markt.  De laptop is meer dan 2 jaar uit en dus niet meer onder garantie.  Ik denk dat ik in die winkel dan ook niet veel meer kan gaan doen.

 

Intussen heb ik het probleem wel verholpen door een image terug te zetten.  De vraag is natuurlijk wanneer dat probleem terug komt. Kan dit ook veroorzaakt worden door een ander microsoftproduct zoals outlook ?

 

Heb je ook een idee hoe het kan komen dat er staat dat windows geactiveerd is met de activeringsservice van de organisatie...of verijst dat naar microsoft ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Patjera zei:

Sinds gisteren krijg ik een melding dat mijn licentie binnenkort verloopt en dat ik moet activeren in instellingen.

Ben je wel zeker dat het om Windows ging en niet om M$ Office?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Controleer de geldigheid van je key (zie sticker) eens via deze pagina

 

(invullen in het vakje en kijken wat je verteld wordt - is je key legaal dan kan je zelfs de 7 opnieuw downloaden, installeren en dan de 10 terug erover - zou moeten werken. ~ en ja: 'k weet het: een heel werk natuurlijk - en, moest je het overwegen: maak eerst de nodige backups)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, bedankt voor de tip....ik ga wel even wachten of het probleem terug komt.  Het is inderdaad ontzettend veel werk en heel wat dingen zal ik dan kwijt zijn. (bv. geinstalleerde programma's van de giveawayofthedaysite. Ik wacht af of het probleem terug komt en kan ook nog altijd eens bellen naar windows...zoals Passer vermeld.

 

Backups maakt ik regelmatig.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bel even naar Microsoft en het wordt netjes voor je opgelost zonder dat je opnieuw moet installeren. Ik heb goede ervaringen met de ondersteuning van Microsoft.

 

Tel. Nederland: +31 (0) 20 5001500

Tel. België: +32 (0) 25033113

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Gast sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.