Ga naar inhoud

Hulp bij nieuwe setup.


DeaD_AiM

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik was van plan om binnenkort een nieuwe pc te gaan kopen op de site http://www.alternate.nl en had al een paar onderdelen gevonden die ik wel wilde hebben.

Hierbij wilde ik jullie graag vragen om advies/hulp/suggesties over wat ik anders kan doen en/of kan veranderen.

 

Hierbij de specs:

Videokaart: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G

-Ik wilde gewoon een videokaart die nu en later alles kan draaien qua games dus deze is denk ik een must have.

Moederbord: ASUS Z170 PRO GAMING

-Weet niet zeker of dit moederbord past met de processor en de videokaart maar alternate zei van wel?

Processor: Intel Core i7 - 6700k met koeling van Scythe Mugen 4 PCGH Edition

-Ik wilde een Intel processor en wel een i7 zodat ik nu en later ook alles kan draaien qua games en dit was denk ik de beste qua prijs.

-Ook wilde ik nog degelijke koeling voor de processor zodat hij lekker koel blijft tijdens het gamen.

Case: Corsair Obsidian 450D

-Vond ik wel een mooie case en alternate zei dat alles erin kon, weet alleen niet of er nou standaard al een paar fans inzitten of niet? Anders moet ik er een paar bij halen.

RAM: Corsair 16 GB DDR4-2400MHz

-Vrienden van mij zeiden dat Corsair een van de beste is qua RAM en ik wilde 16GB hebben, verder zijn ze rood dus mooi contrast in de kast :P.

Hard disks: Samsung 750 EVO 250GB SSD + Western Digital Red 4 TB

-Ik wilde een SSD van 200GB of meer en nog een HDD van 3 a 4 TB dus heb ik deze uitgekozen.

Voeding: Cooler Master G750M - 750W

-Weet niet zeker wat al deze specs nodig hebben aan wattage dus heb ik deze uitgezocht.

 

+ natuurlijk een DVD-brander (LG GH24NSD1) en een Windows licentie.

Ook ben ik nog niet echt thuis met het bouwen van PC's dus laat ik het door Alternate zelf bouwen.

 

Zoals je ziet ben ik nog niet helemaal zeker van alle componenten dus wilde ik wat hulp vragen.

 

Bij voorbaat dank!

 

Brian

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Brian, 

 

Erg mooi systeem! Hiermee ga zeker de komende jaren probleemloos kunnen gamen. 

 

Ik heb wel een tweetal opmerkingen. Als SSD neem je voor een systeem van dit kaliber beter een wat snellere variant. Dit exemplaar is ook 250 GB groot maar werkt via het M.2 slot op je moederbord en is heel wat sneller dan de Evo 750. Het gekozen moederbord past ook prima met de rest van je systeem. 

 

Ook voor je voeding zou ik een iets kwalitatievere voeding aanraden. Deze Corsair-voeding is wat stiller, stabieler en vooral efficiënter. Voor de rest een erg mooie samenstelling!

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Bedankt voor je suggestie! Ik heb de aanpassingen gemaakt en ga voor beide producten, verder heb ik m'n HDD vervangen door een 2TB variant van black series van WD.

 

Specs zijn nu dus:

Videokaart: MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G

Moederbord: ASUS Z170 PRO GAMING

Processor: Intel Core i7 - 6700k met koeling van Scythe Mugen 4 PCGH Edition

Case: Corsair Obsidian 450D

RAM: Corsair 16 GB DDR4-2400MHz

Hard disks: Intel 600p Series 256GB SSD + Western Digital Black 2TB

Voeding: Corsair CS750M - 750W

 

Als anderen nog meer suggesties hebben wil ik ze graag horen!

 

aangepast door DeaD_AiM
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.