Ga naar inhoud

Hulp nodig met een dashboard voor het werk.

Aanbevolen berichten

Beste leden,

Voor mijn werk ben ik een Excel bestand/dashboard aan het maken. Momenteel wordt van alles handmatig een rapportage gemaakt. Omdat ik dacht dit kan handiger ben ik gaan knutselen.

Ik ben erg ver gekomen en tevreden met mijn resultaat.

Nu kan het altijd beter. Het dashboard werkt namelijk voor een hele maand. In de ideale wereld kan ik zelf een datum invullen en het dashboard laat dan alleen de data zien van die datum. Of nog beter 2 datums en dashboard laat de data tussen deze twee datums zien.

Het gaat in het bestand om de datum in cel A2 >

Ik ben benieuwd of dit mogelijk is of dat er andere suggesties zijn.

Alvast bedankt voor de moeite!

(PS ik heb het bestand dusdanig aangepast zodat geen privé gegeven erin staan..)

Voorbeeld bestand voor forumhelp.xlsx

Link naar bericht
Delen op andere sites

7 uren geleden, Haije zei:

Rik,

voldoet de eerste tabel (gem doorlooptijd) aan je verwachting?

Voorbeeld bestand voor forumhelp (hs).xlsx 31 kB · 2 downloads

Hallo Haije,

Allereerst bedankt dat je ermee aan de slag bent gegaan.

Helaas werkt het nog niet zoals ik in gedachte had. (kan aan mijn verhaal liggen).

Echter heb je mij wel op een goed idee gebracht. Je hebt van de data in Januari namelijk een tabel gemaakt.

Nu kan ik dus in die tabel filteren op de betreffende data (in rij A). Ik kan dat bijvoorbeeld alleen 2-3-2020 aanklikken. Ik had verwacht dat het dashboard dan ook alleen data laat zijn van die betreffende regel(s) maar dit lijkt niet te werken. Wellicht is dit werkend krijgen een makkelijkere oplossing?

Alvast bedankt!

Link naar bericht
Delen op andere sites

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      39.842
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    JazzyJazz
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door bennieboef
      Hallo Allemaal,

Mijn macro zoekt in een windows map op de volgende manier : "prd." + <cell value> + ".dld"
      Het probleem is dat er niet wordt gezocht in inderliggende bmappen

Hier de macro :

Option Explicit

Sub Find_DLD()
      Dim AckTime As Integer, InfoBox As Object
      Dim iRow As Integer ' ROW COUNTER.
      Dim sSourcePath As String, currentpath As String
      Dim sDestinationPath As String
      Dim sFileType As String
      Dim sFileType1 As String

Dim bContinue As Boolean

bContinue = True
      iRow = 2

' THE SOURCE AND DESTINATION FOLDER WITH PATH.
      sSourcePath = "S:"
      sFileType = ".dld" ' TRY WITH OTHER FILE TYPES LIKE ".pdf".
      sFileType1 = "prd."

' LOOP THROUGH COLUMN "B" TO PICK THE FILES.
      While bContinue

If Len(Range("E" & CStr(iRow)).Value) = 0 Then ' DO NOTHING IF THE COLUMN IS BLANK.
      Set InfoBox = CreateObject("WScript.Shell")
      AckTime = 1
      Select Case InfoBox.Popup("Klaar.", _
      AckTime, "Hieperdepiep", 0)
      Case 1, -1
      Exit Sub
      End Select
      Else
      ' CHECK IF FILES EXISTS.

If Len(Dir(sSourcePath & sFileType1 & Range("E" & CStr(iRow)).Value & sFileType)) = 0 Then
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Geen kantprogramma"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = True
      Else
      Range("F" & CStr(iRow)).Value = "Kantprogramma bestaat!"
      Range("F" & CStr(iRow)).Font.Bold = False

End If
      End If
      iRow = iRow + 1 ' INCREMENT ROW COUNTER.
      Wend
      End Sub

Het zou fantastisch zijn al iemand deze code zo kan aanpassen dat de macro ook in de onderliggende mappen van s:\ gaat zoeken.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijlage :  bestand met macro.
      Controle dxf + kantprogramma.xlsm
    • Door Jasper
      Goedemiddag PC Helpforum,

Voor het werk heb ik vraag gekregen om naar een goede laptop te gaan kijken waar wij als engineers op kunnen werken.
      Tot nu toe maken wij eigenlijk altijd gebruik van HP workstations. Echter is dat vanwege de vele bedrijfsbezoeken niet handig.

Voornamelijk draaien wij 3D modeleer software van Creo ellements Direct moddeling.
      En wat bijbehorende modules.

De Workstations zijn opgebouwd met de volgende onderdelen.

- Intel Core i7-6700 CPU @ 3.4 ghz
      - 16gb werkgeheugen
      - NVIDIA Quadro M2000

Deze pc's werken eigenlijk al te langzaam voor het pakket en zijn dus niet voldoende.

Nou kwam een collega van met met het volgende aanzetten:

https://www.alternate.nl/html/product/1564264?utm_source=GoogleShopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=GoogleShopping_Notebook&utm_term=PL6AZNAE&gclid=Cj0KCQiAtf_tBRDtARIsAIbAKe019QNv3uNBHdZta0n_OSUvh3wursBU4oLEvz2U_6iZRaWg-lz7yc4aAiKJEALw_wcB

Het grootste voordeel is hierbij dat we 2 schermen zouden hebben ( 1 voor 3D omgeving en 1 voor database etc) Echter kan je ook kiezen voor een laptop inclusief een los 2de scherm.

Het budget is maximaal 3600 euro per laptop. Echter zou het fijn zijn als we goedkoper uit komen. :D

Ik hoor graag jullie aanbevelingen.

• Door Benjaplus
      Hoi hoi,

Ik ben bezig met het opstellen van een factuur in Excel alleen heb ik nog niet al te veel ervaring met Excel en ik kan niks vinden over mijn probleem op internet.

Mijn probleem:
      Ik wil deze zin onderaan mijn factuur: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van (Bedrag uit H36(volledig uitgeschreven in euros)) voor (VANDAAG+14) over te maken op NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: (nummer uit A14)

Alle ( ) moeten formules worden

Dingen die vet gedrukt zijn moet dat ook zijn in excel

Ik kom zelf tot: ="U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €"&H36&" voor "&VANDAAG()+14&" over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: "&A14&""

Dan krijg ik: U wordt vriendelijk verzocht het bedrag van €254.1 voor 43775 over te maken naar NL00 RABO 0123 4567 89 t.n.v. Naam onder melding van factuurnummer: 2001

€254.1 moet €254.10 worden (komt door getalnotaties)
      43775 moet 06-11-19 worden (komt door getalnotaties)
      en de andere moet vet gedrukt worden

Het is veel gevraagd, ik weet het, maar ik kom er niet uit. Misschien is het gewoon niet mogelijk, laat het maar weten.

Alvast enorm bedankt!
    • Door Kadoim
      Is er een manier in Excel om automatisch te laten berekenen welke kolommen de minste overlap hebben?
      Ik heb een draaitabel (mijn eerste...) gemaakt van de inschrijvingen in bepaalde opleidingen. De opleidingen gaan altijd door op maandagnamiddag.
      Door het toevoegen van slicers kan ik één voor één bekijken welke opleidingen géén overlappende inschrijvers hebben, maar voor het opmaken van de opleidingskalender, zou ik ook graag automatisch te zien krijgen welke opleidingen de minste overlappers hebben - aangezien het niet altijd haalbaar is om de opleidingen te plannen zonder enige overlap.

Ik heb een bestandje toegevoegd als voorbeeld.
      Vertaald naar dat voorbeeld zou ik dus graag weten of het mogelijk is om op een snelle, geautomatiseerde manier te weten te komen welke twee kolommen de minste overlappende 1'tjes hebben, zodat ik weet dat ik die opleidingen eventueel op eenzelfde dag kan laten doorgaan.

Alvast bedankt voor de hulp!
      Voorbeeld voor pc helpforum draaitabel.xlsx
    • Door lv
      Hallo,

Ik heb een Excelbestand met meerdere kolommen, in de eerste kolom staat het aantal, in de tweede een artikelnummer, in de andere kolommen staat informatie over dit artikelnummer.
      Ik ben op zoek naar een macro waarbij de dubbelen uit kolom 2 (Artikelnummers) gevonden worden, de aantallen in kolom 1 van deze overeenkomende artikelnummers worden opgeteld en dan op 1 na, de dubbele artikelnummers verwijderd worden.

In mijn tabel zitten afbeeldingen en de volgorde is essentieel, waardoor een draaitabel niet geschikt is (voor zover ik weet). Ik ben zelf niet zo thuis in de macro's en heb nog geen goede macro kunnen ontdekken. 

Iemand die mij hierbij kan helpen?

• Nieuwe aanmaken...