Ga naar inhoud

Bestaande pc verzwaren of nieuw


RubenC

Aanbevolen berichten

Beste,


Ik heb een bestaande pc namelijk deze.
HP pavilion P6000 series.
p6631be
Is het de moeite voor deze te upgraden/verzwaren?
Zou er graag nieuwere games willen mee spelen. Namelijk mafia 3, GTA v, Far cry primal, assassins creed, ...

Of ben ik beter met een volledig nieuw samengesteld systeem.
Kunnen jullie mij helpen wat de beste keuze is? Ook voor een systeem samen te stellen weet ik niet goed hoe en wat (vb. hoe weet je dat de onderdelen bij mekaar passen en gaan werken?)

Nu heb ik windows 7 en vind dit wel gemakkelijk werken daarom de twijfel ook voor nieuw systeem of ga ik er niet van uit kunnen over te schakelen naar windows 10 met de tijd.
Veel vragen :p.


Hierbij mijn sysspec

Windows Windows 7 Home Premium Edition (64-bit) Service Pack 1 (Build 7601)
Internet Explorer 9.11.9600.18426
Memory (RAM) 3960 MB
CPU Info Intel(R) Core(TM) i3 CPU         550  @ 3.20GHz
CPU Speed 3197.2 MHz
Sound Card Luidsprekers (Realtek High Defi |
Realtek Digital Output (Realtek |

Display Adapters NVIDIA GeForce GT 420 | NVIDIA GeForce GT 420 | RDPDD Chained DD | RDP Encoder Mirror Driver | RDP Reflector Display Driver
Monitors 1x; Generic PnP Monitor |
Screen Resolution 1360 X 768 - 32 bit
Network Network Present
Network Adapters Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter | ASUS USB-N53_B1 USB Wireless Adapter | Realtek PCIe GBE Family Controller
CD / DVD Drives 3x (E: | F: | J: | ) E: hp      DVD-RAM GH60L    | F: DTSOFT  BDROM            | J: DTSOFT  BDROM
Ports COM Ports NOT Present. LPT Port NOT Present.
Mouse 8 Button Wheel Mouse Present
Hard Disks C:  916.4GB | D:  15.0GB
Hard Disks - Free C:  392.1GB | D:  1.9GB
USB Controllers 2 host controllers.
Firewire (1394) Not Detected
Manufacturer * 
Product Make * 
AC Power Status OnLine
BIOS Info |  |
Time Zone Romance (standaardtijd)
Battery Status No Battery
Motherboard * 
IP Address 192.168.1.2 |
MAC Address F8-32-E4-B4-FD-26
Host Name HP_CLOMPEN
SM BIOS 

 

Alvast bedankt.
Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Ruben!

Klein vraagje, Hoe oud is die pc? en is het een laptop of computer? Enals je een nieuwe zou kopen, kies je dan voor laptop of computer?

(computer is bak met appart scherm en toetsenbord)

Alvast bedankt!

Jonas!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm ik zou zeker een nieuwe kopen maar dan wel een zelf samengestelde... Deze zijn beter in kwaliteit/prijs verhouding. Een computer van 4 à 5 jaa oud zou ik niet meer proberen op te knappen. Veel succes!

Mvg

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

               Waarvoor heb ik een PC nodig?    Ik zou graag gebruiken voor te gamen. Zoals mafia 3, gta V, far cry primal, ...
              Ook voor gewoon gebruik, internet, office enzo.
 

  • Wat is mijn budget?   +- 900 euro
  • Een merkcomputer of een samenstelling? -  Maakt niet, goeie kwaliteit en goeie prestaties
  • Ga ik overklokken? - geen ervaring mee, ken dit niet
  • Ga ik later upgraden? - eventueel als deze te licht word en nog haalbaar is qua prijs
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - dvd-brander lezer toch wel.
  • Ga ik zelf assembleren? - Nog niet gedaan, waarschijnlijk het beste laten assembleren indien mogelijk
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - Windows 7 of 10? voor home gebruik
  • Ga ik zelf installeren? - Dit zal zelf lukken
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - intel processor? Nvidia videokaart? De rest speelt niet zo veel rol
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Zou eventueel later een game monitor kopen, nu niet direct
  • Heb ik specifieke wensen? - goeie game pc?
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - België woonachtig

    Heb deze gevonden op het net en spreekt me wel aan. Is dit wat of kan het beter? Hieronder de link.
  • https://azerty.nl/1-5997-946419/azerty-game-standard.html

    Mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.