Ga naar inhoud

Probleem met verwijderen van Microsoft account op oude pc


a.caers

Aanbevolen berichten

We zijn nu een paar maanden verder en de harde schijf van mijn oud computer doet het nog prima en ik heb de problemen met freezes die ik het begin had niet meer terug gekregen,

maar ik heb nu toch maar een nieuwe gekocht, maar nu heb ik een ander probleem met de Microsoft  account met 2 Windows 10.

Ik heb de zelfde inlog gemaakt in de nieuwe maar ik krijg nu in de oude de login niet meer er uit omdat ze dezelfde zijn en als ik die er uit doe ben ik ze ook in de nieuwe kwijt !

Weet iemand hoe ik dat moet oplossen ? als ik de oude laptop aan iemand geef dan kan die toch niet inloggen met mijn gegevens ,kan wel maar is niet zo interessant en niet zo veilig.

Andre.

aangepast door droske
Splitsing
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat de verschillen tussen een Microsoft account en een aan een Microsoft account gekoppelde account van een Windows computer u een beetje in de war brengen.

 

Een Microsoft account is een serie persoonlijke gegevens en instellingen die worden bewaard op de servers van Microsoft. Deze gegevens zijn gekoppeld aan een e-mail adres en beveiligd met een wachtwoord.

 

Door op je pc gebruik te maken van een account die aan je Microsoft account gekoppeld is kun je apps downloaden uit de Store en worden gebruikersinstellingen tussen verschillende computers gesynchroniseerd. Denk bv maar eens aan de toetsenbord instellingen.

 

U hebt waarschijnlijk je Microsoft account op de server van Microsoft verwijderd en dat is niet wat je eigenlijk wilde bereiken.

Verwijder gewoon je (Microsoft) gebruikersaccount van je oude pc doch zorg er voor dat er een ander account (lokale account) achter de hand blijft zodat de pc middels die account nog kan opgestart worden.

Om een gebruikers account te verwijderen ga je als volgt te werk:

  • Klik met de re muisknop op het START-icoon en kies Configuratiescherm.
  • Klik op Gebruikersaccounts en dan op Gebruikersaccounts verwijderen.
  • Klik de te verwijderen account aan en kies voor Dit account verwijderen.
  • Zodra deze taak voltooid is herstart je de computer

 

Lees ook eens Werken met gebruikersaccounts (beheren/afstellen in Windows 10)

 

Als je van plan bent die oude pc over te dragen aan een niet vertrouwd persoon dan doe je er goed aan de pc grondig leeg te maken. Enkel het verwijderen van je Microsoft gebruikersaccount volstaat niet om al je persoonlijke info verwijderd te zien.

Je doet dus best een clean installatie van Windows 10 (zie optie 3) waarbij je tijdens de installatie de interne harde schijf eerst formatteert. Stel een (gewone) lokale account met administrator rechten in met een algemene naam zoals bv Gebruiker. Na de installatie wis je alle vrije schijfruimte met CCleaner. Kies daarbij minstens voor Uitgebreid overschrijven ( 3 keer).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, naar fabrieksinstelling gaan (Windows 7) aan de hand van de recovery schijven is zeker een goede optie. Voordeel is dat dan meteen ook de hardwaredrivers geïnstalleerd zijn, met uitzondering van de drivers van externe hardware. Maar deze koppel je sowieso af, of dat zijn ze al.

Nadeel is wel dat je een pak updates voor Windows moet installeren. Maar daar bestaat DIT goed en snel alternatief voor.

 

Eenmaal alle updates voor Win7 geïnstalleerd zijn, kun je alsnog naar Windows 10 upgraden omdat Windows 10 al op deze pc gestaan heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja en nee ,ik heb Windows 7 terug kunnen installeren met de recovery cd, en die werkt prima ,en heb daar geen paswoord voor nodig, maar ik heb problemen  om opnieuw Windows 10 te downloaden en te installeren heb die computer al 2 dagen en nachten laten draaien voor 10 te installeren en het verste dat ik geraakt ben is dat er morgens op scherm stond om de code in te brengen of gewoon verder gaan als je Windows 10 er al heeft opgestaan ik heb dat aangeklikt en hij begon terug te downloaden maar er kwam geen eind aan de volgende morgen- nog steeds aan het downloaden ,heb het dan maar afgebroken want dit was al de 2 keer, en wou toch niet lukken ,dit is de site waar ik de download heb gestart https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10    als jullie en betere of een andere hebben zou ik het graag horen

Ik vind geen betere of er moet eerst betaald worden.

Ik zou ook nog graag recovery cd willen maken van de nieuwe laptop ,hoe kan ik dat het best doen?

Andre.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.