Ga naar inhoud

Word-vierkantje


snowi

Aanbevolen berichten

"Word 2010":

Een vierkantje verschijnt soms na het plaatsten van een gekopieerde tekst of snapshot en waarbij het soms moeilijk is gewone tekst bij te voegen en/of nog andere problemen geeft.

Zie pijltje.

 

 

ScreenShot158.jpg

Voorbeeld van een vooraf gemarkeerde en daarna ingebrachte snapshot in Word:

ScreenShot159.jpg

Weet iemand hoe ik dat kan “omzeilen”?

 

ScreenShot158.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k ben geen Word-gebruiker, maar het doet me direct denken aan een geselecteerd plaatje (waarbij je - als je dan op dat vierkantje gaat staan - dit plaatje kan gaan vergroten of verkleinen. (door slepen)

Indien het dàt zou zijn, raak je het vierkantje kwijt door je plaatje de de-selecteren (door op een plaats buiten het plaatje te gaan klikken of ook door op Escape te drukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, dan moet ik je het antwoord schuldig blijven...

 

mogelijk nuttige ideeën nog:

 

- indien je het nog niet lang hebt, zou het terugzetten van een herstelpunt wel eens kunnen werken

- mogelijk lost het zich ook op door Word eens opnieuw te installeren

- en misschien heeft het te maken met spy- of malware en zou een controle daarop ook kunnen helpen.

 

(drie 'misschiens', maar ze zijn makkelijk te controleren dus je ziet maar )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snowi,

I.p.v. Rechtstreeks te kopiëren zou ik het doen met plakopties. 

Hier volgen de stappen:

 

1. Klik linksboven op het pijltje onder plakken

1.PNG

 

2 Klik op plakken speciaal

2.PNG

 

3. Kies bitmap en OK

3.PNG

 

 

 

Groetjes,

Jonas

 

aangepast door jonasthegamer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jonas,

Van zodra ik de gelegenheid krijg of beter gezegd, als het zich voordoet, zal ik het zeker uitproberen en zal ik het resultaat hier op PCH mededelen. (het gebeurt dan ook maar sporadisch!) En als het lukt, zal ik u eeuwig dankbaar zijn. Mooi toch?  

 

Alvast bedankt voor de reactie!

snowi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geluk gehad, nu ja geluk ...:)om het weer voor te hebben met enkel tekst.

 

Er verschijnt bij het vierkantje “ctrl” + “plakopties”

 

1.jpg

Doch daar niet op geklikt en de cursor even ergens willekeurig geklikt, geeft het “daarna ctrl” + “plakopties” niet  meer weer, doch wel enkel bij het klikken op het vensterke, een schuine pijl waarvan onderstaande een vergroting.

 

2.jpg

Dan stelde ik vast dat je met deze pijl de tekst (zoals een afbeelding) kunt wijzigen naar gewenste grootte. Dan met de rechtermuisknop op het vierkantje geklikt en “plakken alleen tekst” gekozen ...en klaar!

Het plakken als “bitmap” lukte me niet en voor zover ik als leek kan nagaan, wordt die mogelijkheid ook niet geboden in het menu. Misschien omdat ik nog Office 2010 heb?

3.jpg

 

Samengevat:                                                                                                                                                                                                                                                                     4.jpg

ik kopieer en ga nu via plakopties naar “alleen tekst behouden” en de tekst is nu zonder problemen bewerkbaar zonder het “dominante” vierkantje.

Aan allen die me hielpen een dikke merci en mooi weekend!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snowi,

Toch een raar vierkantje! Maar ja! Ik ben blij dat het is opgelost!

Voor u ook nog een mooi weekend!

Groetjes,

Jonas

P.S.

Hoe doe je al die screenshots en vergrotingen van pijltjes e.d.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jonas,

Ach, alles is raar aan mij dus dat ene vierkantje maakt de zaak niet. Meetkundige figuren zat. ;)

Ik gebruik daar ‘Gadwin Printscreen’ voor. Maar je hebt zovele van die programma’s. En na het maken van een printscreen en plakken (en bvb. een afbeelding laat zich gewoon plakken zonder “het” vierkantje :)) dan aanklikken om te markeren en dan kun je naar wens vergroten of verkleinen of het beeld verdraaien in gewenste hoek.

 

ScreenShot030.jpg

 

De geplakte afbeelding       nu gemarkeerd en naar wens vergroten, verkleinen, verbreden of versmallen.

  Bv. zoals boven getoond, (zie oranje pijl) vergroten door in een willekeurige de hoek te gaan staan (de pijl bedoel ik:)) en “uit te trekken”  

 

ScreenShot029.jpg    

Om het beeld te draaien, (zie oranje pijl) klikken op het groene bolletje en draaien in de gewenste hoek.

Ik hoop dat dat hetgeen is wat u bedoelt.

Groetjes,

snowi

NB Ook groetjes aan de hond!;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.