Ga naar inhoud

index vergelijken / vertikaal zoeken functie


spike666

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik wil een resultaat  bekomen dat afhankelijk is van drie waarden v1,v2 en v3

elke waarde heeft zijn keuzelijst in blad2

 

op blad 2 staat ook een tabel met de combinaties van v1,v2 en v3 en hun resultaat

 

het is de bedoeling dat op blad 1: 

                               v1 één keer gekozen wordt voor het hele document

                              rij 7 met v2 en v3 naar onder gekopieerd kan worden. In iedere nieuwe rij moet v2 en v3 dan opnieuw gekozen worden.

                              op het eind van rij 7 (kolom F) komt dan het resultaat uit de tabel op blad 2

 

Hoe kan ik dit doen; ik heb al geprobeerd met vertikaal zoeken, met index vergelijken, maar ik geraak er niet aan uit

In bijlage het vereenvoudigde bestand, in werkelijkheid is de resultatentabel een aanzienlijk stuk langer: v1: 2 mogelijkheden, v2: 10 mogelijkheden, v3: 17 mogelijkheden

de mogelijkheden van v3 kunnen eventueel  beperkt worden doordat sommige mogelijkheden eenzelfde resultaat moeten geven.

 

Weet iemand raad?

probeersel.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is idd wat raar, 

maar het is het volgende.

 

die waarden in v3 zijn alle mogelijkheden waaruit te kiezen valt: 1,2,3,4,5,6,7 en 8.

1,2,3,4,5 hebben alle hetzelfde resultaat, dan 6, dan 7 , dan 8

 

zie het als stoffen in een winkel: v1= zijde of katoen, v2= breedte 10cm,20cm of 30cm en v3= lengte 0.25m,0.5m,0.75m,1m,1.5m,2m,2.5m,3m

we kunnen dus enkel die breedtes en die lengtes kopen: 0.70m is niet mogelijk

 

het resultaat in de matrix is de prijs/m die tot en met 1.5m dezelfde is en vanaf dan veranderd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.