Ga naar inhoud

gratis programma om gewiste bestanden terug te vinden


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo, welk gratis programma zou ik best gebruiken om verwijderde documenten en foto's trachten terug op te vissen, Recuva vond ik niet zo duidelijk, had wel een deel teruggevonden maar bleek moeilijk controleerbaar of dat nu foto's, documenten of wat anders was. Ik meen mij te herinneren dat ik eens een programma gebruikt heb waar  duidelijk de foto's bv op herkenbaar waren. Het jammere is dat ik de naam van het programma niet meer kan herinneren. Is bedoeld voor vriendin, ik vrees er wel voor want haar laptop was vastgelopen en ze hebben er fabrieksherstel op gedaan en nadien nog update van windows 7 naar windows 10 maar we kunnen altijd eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 free data recovery software tools (+ bespreking)

 

ps: Het principe is: het programma downloaden en het installeren op een ànder medium dan je verloren data staan. Vb. op eenandere partitie/schijf/usb of CDrom.
GEBRUIK ONDERTUSSEN DE BETROFFEN SCHIJF ZO WEINIG MOGELIJK! Want al wat je op die schijf nog doet (buiten lezen) kan verwijderde bestanden overschrijven!
o ja: de bestanden die je herstelt ook niet naar de betroffen schijf laten terugzetten, maar ook weer naar een ander schijf/partitie/medium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, hartelijk dank, met deze informatie kan ik zeker verder, ik zal er misschien meerdere uitproberen, datgene waar je het duidelijkst kan zien waar foto's en documenten staan zal ik bij vriendin gebruiken, eerst eens op mijn eigen laptop uitproberen ;), vond dit zoals eerder vermeld minder duidelijk bij Recuva en het stomme is dat ik het ander niet meer heb en de naam ervan vergeten ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Passer zei:

de bestanden die je herstelt ook niet naar de betroffen schijf laten terugzetten, maar ook weer naar een ander schijf/partitie/medium

Beschikt je vriendin over een externe harde schijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja,  de eventueel gevonden foto's en documenten beter dan eerst naar die harde schijf zetten had ik begrepen ? Vraag is of dat ik het programma vind waar je duidelijk ziet staan of het foto's en documenten zijn dat het programma tussen al de andere items gevonden heeft, want dat gaf dat programma waarvan ik de naam kwijt ben heel goed aan met de verwijzing pictures en document, je kon zelfs bewuste foto's in previeuw zien dacht ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, droske zei:

Beschikt je vriendin over een externe harde schijf?

 

13 minuten geleden, justy zei:

Ja

 

Dan verbaast het me toch dat ze nooit back-ups maakt van haar data. Zo voorkom je miserie als deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik help haar wat met de (bescheiden) kennis die ik heb sinds enkele jaren, zo zijn er trouwens nog wel wat, ik moet zeggen dat het bij haar ook wel wat ongelukkig verlopen is, windows startte zowat een jaar geleden niet meer op, ikzelf had toen ook de kennis nog niet wat je dan eventueel nog kan doen, we zijn er dan samen met naar een degelijke computer herstel winkel geweest, ze konden haar daar enkel voorthelpen met een nieuwe fabrieks herstel installatie, hebben waarschijnlijk daar zelf ook geen back up meer kunnen maken van de bestanden met foto's enz......dus tja....ze gaat nu ook naar cursussen en maakt ondertussen al langer back ups, de leraar daar gebruikt (louter ter info) veeam back up,  daar waren van de twintig cursisten er twee die al back ups maakten, blijkbaar zijn er dus nog veel mensen die dit niet doen......maar je hebt gelijk....zo voorkom je veel miserie.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Proficiat met de inspanningen die jullie leveren om de pc kennis bij te schaven.:top:

Ik lees dat het al een jaar geleden is dat die pc naar fabrieksherstel is teruggezet. Jammer dat de winkelier jullie niet eerst gevraagd heeft of er een backup van de data gemaakt was alvorens jullie de pc ter herstelling inleverden.

Ook jammer dat er een jaar verloren is gegaan, waardoor er minder te recupereren zal zijn, wat niet wegneemt dat het altijd nog de moeite waard is om te redden wat er nog te redden valt.

10 uren geleden, justy zei:

Ja,  de eventueel gevonden foto's en documenten beter dan eerst naar die harde schijf zetten had ik begrepen ?

Ja, naar je externe harde schijf.

 

11 uren geleden, Passer zei:

ps: Het principe is: het programma downloaden en het installeren op een ànder medium dan je verloren data staan. Vb. op eenandere partitie/schijf/usb of CDrom.
GEBRUIK ONDERTUSSEN DE BETROFFEN SCHIJF ZO WEINIG MOGELIJK! Want al wat je op die schijf nog doet (buiten lezen) kan verwijderde bestanden overschrijven!
o ja: de bestanden die je herstelt ook niet naar de betroffen schijf laten terugzetten, maar ook weer naar een ander schijf/partitie/medium

Heel goed advies hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.