Ga naar inhoud

terugkerende bluescreens, trojaan


benno45

Aanbevolen berichten

Hallo,

De laatste tijd loopt mijn laptop (nog altijd dezelfde, maakte de overstap naar windows 10) vaker en vaker vast, resulterend in zogenaamde 'bluescreens', vaak met de boodschap: "unexpected store exception" en laatst "memory management"

Via taakbeheer zie ik dat telkens de schijf overbelast geraakt en de 'real-timebeveiliging' van windows defender hier een grote rol in speelt.

Ik gebruik mozilla firefox als webbrowser (windows edge gebruikte ik even als alternatief maar dat loopt nu telkens vast als ik het opstart).

wanneer ik dus surf ( vaak sites waar ads moeten weggeklikt moeten worden) gaat het schijfgebruik vaak in het rood met een bluescreen tot gevolg. Daarom schakel ik de realtime beveiliging meestal uit. Bij recente scans (windows defender) keert telkens  een 'trojanad..' terug, welke ik telkens verwijderde.

Kunnen jullie mij verder helpen?

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows hebt.

 

 

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

 

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

 

Bekijk ook de volgende video:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Benno45,

ik verwittig even de ontleders van dit soort logjes - even wachten tot een van hen op het forum komt

(en 'k vroeg je om zo'n  logje omdat de kans wel groot is, dat het allemaal met mal- en/of spyware te maken heeft - het logje zal het wel vertellen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Lees allereerst even het onderstaande voordat u verdergaat met de gegeven instructies!

  1. Deze info is niet bedoeld om u te laten schrikken, maar om u alert te maken op bepaalde zaken.
  2. Door het gebruik van tools kunnen instellingen veranderen of hersteld worden waar we niets aan kunnen doen. Lees ook de gegeven instructies goed door.
  3. Maak ook tijdig back-ups van al uw belangrijke bestanden: Alle documenten, Favorieten (Bladwijzers), E-Mails, Contactpersonen enz. (dit is aangeraden om altijd te doen, ook al mankeert er niets aan uw pc)
  4. Schakel de actieve anti-virus software tijdelijk uit. Deze kunnen conflicteren met de gebruikte tools en de werking nadelig beïnvloeden,
  5. Na het uitvoeren van de tools kunt u uw anti-virus software weer inschakelen tot het moment dat u opnieuw het advies krijgt om deze uit te schakelen.
  6. Voeg alle logbestanden als bijlage toe aan uw bericht, lees hier hoe u de logbestanden als bijlage kunt toevoegen.
  7. Indien er een handleiding bij een tool staat lees die dan eerst door, ziet u dat we programma's laten verwijderen die u liever wilt behouden, vraag dan waarom we dit laten doen (de meeste zijn malware/adware programma's)
  8. Mocht iets niet geheel duidelijk zijn of niet lukken, geef dit dan even aan voordat u verder gaat met de gegeven instructies.

 

 

Kan je nog terug vinden waar Defender de Trojan heeft gevonden?

 

1. Maak een nieuwe map aan bv c:\temp,

Ga naar de map C:\Windows\Minidump

 

Kopieer de minidumps die erin staan, plaats deze in c:/temp maak hier een zip-bestand van.

 

Uitleg: http://www.hoezelfmaken.nl/index.php/computers/zelf-een-zip-bestand-maken

Upload die naar: http://www.filedropper.com/

En plaats dan de verkregen link in je volgende antwoord.

 

2. Download de 577bf0efb8088-FRST.pngFarbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 


Zet eerst je systeem herstel aan:

 

Er lijkt een "Memory" probleem te zijn doe het volgende uit onderstaande  link daar staat een uitleg voor Windows 7 maar is het zelfde als voor Windows 10.

Kies zoals er staat voor de "Standaard" keuzen, maar neem er de tijd voor.

Link: http://oostdam.info/index.php/sectie-blog/164-windows-7-memory-diagnostics-tool

 

Plaats hier de uitslag.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Download 55f33d688c232-ZHPcleaner.PNGZHPCleaner via onderstaande link:
- ZHPCleaner (klik op de blauwe knop 'TÉLÉCHARGER !')
Bewaar het op je bureaublad.

Sluit alle programma's en internet browsers. Internet browsers zullen automatisch afgesloten worden.

ZHPCleaner uitvoeren

  • Rechtsklik op ZHPCleaner.exe en klik op "Als administrator uitvoeren".
  • Klik op de knop "Akkoord" als je dit programma voor de eerste keer gebruikt.
  • Klik op "Scanner" en wacht geduldig tot dit klaar is.
  • Let op: Laat het programma nog niets repareren!
  • Na afloop staat er een tekstbestand met de naam ZHPCleaner.txt op je bureaublad, post deze als bijlage in je volgend bericht.
    (Het logbestand kan je ook terugvinden in de map %AppData%\ZHP.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.