Ga naar inhoud

Compatibiliteitscontrole


bernard

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bernard,

Ik heb nog even verder opgezocht en dit is de oplossing:

 

  1. Open word
  2. Klik linksboven op bestand
  3. klik dan op opties
  4. klik op opslaan
  5. Bij "bestanden opslaan in deze indeling" selecteert u "Word-document . . ."

Laat je even weten of het gewerkt heeft aub?

Groetjes,

 

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat je zondag al gereageerd hebt ,
Dat is niet in mijn mailbox binnen gekomen .
Omdat ik dit een beetje vreemd vond dat het zo lang duurde , heb ik eens bij Aanmelden > mijn vragen gekeken .en daar zag ik dat de reactie er wel was .

Het gaat om Microsoft Office Word 2007

Begrijp ijk he goed dat ik in word ( balk ) ergens ,, bestand ,, heb moeten staan ?
IOk zie het niet .

 

1.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bernard,

Geen probleem van de late reactie! Waarschijnlijk een probleempje met het e-mailsysteem.

Bij jou isdat de ofice knp inks bovenaan. Ik was even in Word 2010 Aan het werken en daar heet die knop bestand.

Veel succes!

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen paniek, Bernard. Jonas gebruikt een andere versie van Word dan jij. Jij hebt geen tabblad met de naam Bestand, maar jij hebt een zogenaamde Office-knop.

Dat is de ronde knop die je linksboven in Word ziet staan:

 

58515d70d0334-Office-knop.png

 

Dus in plaats van te klikken op Bestand, klik jij op die Office-knop en dan kun je verder de aanwijzingen van Jonas volgen.

 

Ach vooruit, ik heb hier wel Word 2007 tot mijn beschikking, dus doe ik er wat plaatjes bij. Klik op de Office-knop en klik dan onderaan op Opties voor Word:

 

58515e4100f48-Opties_voor_Word.png

 

In het volgende venster (dat heel toepasselijk Opties voor Word heet) klik je in de linker kolom op Opslaan.

In het rechter paneel kijk je wat er staat achter 'Bestanden opslaan in deze indeling'.

Waarschijnlijk staat daar bij jou 'Word 97-2003 document (*.doc)

Klik daarop en dan krijg je meer keuzes. Selecteer dan 'Word-document (*.docx)'.

Klik daarna onderaan op OK:

 

58515f8a7789b-Opslaan_als_docx.png

 

Voortaan worden je Word bestanden dan opgeslagen als .docx bestand. Dat is een modernere indeling dan het oude .doc.

 

(Update: en Jonas had al gereageerd terwijl ik aan het schrijven was. Zo moet je er toch uitkomen, Bernard.)

 

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja , als de wereld net zo zou samenwerken als wij , dan zou het er allemaal een stuk vriendelijker uit zien .

 

Maar volgens mij moet het nu dan goed zijn .

Het laatste plaatje waar Word document  dox moest staan , dat was goed , dat stond er al .

 

Jullie worden bedankt voor de hulp , en mocht het niet goed zijn dan meld ik me wel weer .

Maar ik heb er uiteraard alle vertrouwen in .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bernard, ik vermoed dat je die melding (dat schermpje) krijgt wanneer je een oud Word bestand (met de extensie .doc) opent en daarin wijzigingen of aanvullingen aanbrengt en daarna de wijzigingen opslaat.

In die gevallen kun je dat bestand dan opnieuw opslaan, maar dan als .docx bestand.

 

Of je zo'n melding kunt verwachten kun je al zien voordat je dat Word bestand opent. Je zult de melding waarschijnlijk alleen krijgen bij .doc bestanden. Heb jij in de Verkenner aangegeven dat je altijd de extensies wilt zien? Zo niet, dan even doen:

Start de Verkenner > klik in de menubalk op Beeld en zorg ervoor dat er een vinkje staat voor Bestandsnaamextensies:

 

58516a75ec53d-Bestandsnaamextensies.PNG

 

Dat vinkje moet je altijd laten staan. Zo kun je goed zien met wat voor bestanden je te doen hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.