Ga naar inhoud

Mails kwijt in Thunderbird


Gast

Aanbevolen berichten

Bedankt voor je bericht,, en eventuele oplossingen.. Je heb er wel werk van gemaakt, waar ik natuurlijk blij mee ben. 

Ik heb mijn account instellingen van IMap gewijzigd naar POP. Mail . 

Dat gaat tot nog toe goed, de mails blijven nu wel in Postvak IN . Ik kijk het nog even aan, en dan hoop ik dat het probleem is opgelost. 

 

Ik bedank je voor alle moeite die je gedaan heb, om dit opgelost te krijgen. 

 

Grt  Gerard Elsing 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan, Gerard!

 

In welk e-mailprogramma heb je nu het KPN e-mailaccount ingesteld als POP3 account?

Als dat Thunderbird is, dan kun je nu alleen met Thunderbird je nieuwe mails binnenhalen. Het is dan niet nodig om op die computer nog een ander e-mailprogramma te gebruiken.

Ook op je Galaxy Note 4 kun je die nieuwe e-mails daarna niet meer zien, want ze zijn immers van de server van KPN afgehaald.

Bekijk het een paar dagen of je hiermee tevreden bent.

 

Er zijn namelijk nog allerlei andere mogelijkheden. Zo kun je er in Thunderbird voor kiezen om de mail gedurende een paar dagen op de server van KPN te laten staan. Het aantal dagen kun je zelf instellen. En dan kun je je nieuwe e-mails binnen die periode ook nog binnenhalen (lees: downloaden en opslaan) op een andere pc.

Of je kiest ervoor om alle binnenkomende mail door KPN door te laten sturen naar een Gmail of Microsoft account, zoals ik eerder uitlegde. Op die manier kun je ook via andere apparaten of in het buitenland via de pc van iemand anders of in een internetcafé bij je e-mail. Mail van Google of Microsoft blijft immers altijd op de servers van die bedrijven staan. Op een willekeurige plaats en via een willekeurige pc gebruik je dan de browser om in te loggen op je Gmail of je Microsoft account en dan kun je je e-mails lezen, beantwoorden en nieuwe e-mails opstellen.

Op dit moment heb jij de meest eenvoudige oplossing. Wanneer je daar tevreden mee bent, dan laat je het zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat het nu maar zo Thunderbird werkt nu prima , zonder problemen (houen zo)

Ik heb op mijn telefoon nu een Gmail account aangemaakt, en daar krijg ik ook de mails op binnen , en blijven daar ook staan, totdat ik ze zelf verwijder.

De mails blijven als ik op mijn telefoon de mails van Gmail verwijder normaal op mijn PC mail staan .

 

PS. nog even dit. Ik vind het alleen jammer dat je in Thunderbird geen vast lettertype en grootte in kan stellen om mee te werken.

 

Nog bedankt voor de vele moeite die je hierin gestoken heb.

Fijne Feestdagen nog

 

Groet Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ghelsing zei:

Ik vind het alleen jammer dat je in Thunderbird geen vast lettertype en grootte in kan stellen om mee te werken.

 

Ik dacht eerst ook dat dat niet kon. En nog vreemder vond ik dat het lettertype automatisch gewijzigd was, nadat ik een mail naar mezelf had verzonden. Ik vond de letters er dan minder fraai uit zien.

Naar aanleiding van jouw vraag ben ik er even in gedoken.

 

Indeling voor e-mailaflevering

  • Voorheen verzond Thunderbird e-mail als platte tekst als er geen ‘rich text’ (HTML)-elementen in het bericht werden gebruikt en de ontvanger niet als iemand met voorkeur voor het ontvangen van HTML-mail was aangegeven in het adresboek. Deze automatische ‘downgrade’ kan nu in het dialoogvenster Extra > Opties > Opstellen > tabblad Algemeen > Verzendopties… worden uitgeschakeld.

Bron: https://support.mozilla.org/nl/kb/nieuw-thunderbird-45

 

Ik ging dus in Thunderbird naar Extra > Opties > Opstellen > tabblad Algemeen > Verzendopties… en haalde het vinkje weg voor 'Berichten wanneer mogelijk als platte tekst verzenden'. Daarna onderaan klikken op OK.

Daarna bleef na verzending het lettertype precies hetzelfde.

 

Dat is dus het eerste wat je moet doen. Daarna kun je een vast lettertype en grootte in gaan stellen.

Klik daarvoor in de menubalk van Thunderbird weer op Extra > Opties > Opstellen > tabblad Algemeen.

Achter Lettertype staat: Variabele breedte. Klik daarop en dan kun je een lettertype kiezen uit de lijst met lettertypes die op jouw pc geïnstalleerd zijn. Ik koos hier als voorbeeld voor Baskerville Old Face. Maar let op: kies geen exotisch lettertype, want als de ontvanger van je mail dat lettertype niet op zijn pc heeft staan, zal hij een ander lettertype zien: Arial, Times New Roman of Courier.

Daarachter kun je de lettergrootte instellen, niet exact in 24 of 18 punts; je hebt slechts een beperkte keuze, zoals je hieronder kunt zien:

 

58553e12969c0-lettertype_Thunderbird_ins

 

Klik ter bevestiging op OK.

Maak nu een nieuwe e-mail aan en stuur die naar jezelf. Lees de mail die even later binnenkomt in Postvak IN. Je kunt dat versnellen door links bovenaan te klikken op de knop 'Berichten ophalen'.

Tevreden? Dan laat je het zo. Niet tevreden? Je kunt een ander lettertype en lettergrootte instellen. Wil je terug naar hoe het was, dan klik je in dat venster op de knop 'Standaardwaarden herstellen' en OK.

 

Het bovenstaande gaat over lettertype en grootte van e-mails die je zelf opstelt.

Moeite met lezen van een ontvangen mail omdat de lettergrootte erg klein is? Open die mail; klik ergens in de tekst; Houdt de Ctrl toets ingedrukt en druk een paar keer op de + toets om de letters groter te maken. Terug naar de normale grootte doe je met de toetsencombinatie Ctrl+0.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 1 stap overgeslagen, Gerard.

In het venster Opties dat jij hierboven laat zien, moet je eerst klikken op Opstellen (dus niet op Algemeen!)

Pas nadat je op Opstellen hebt geklikt, zie je daaronder 3 tabbladen: Algemeen, Adressering, Spelling.

Klik op het tabblad Algemeen (dus niet op de grote knop Algemeen die je helemaal bovenaan ziet staan) en daarna zie je wel Verzendopties:

 

585552a9c960b-Opties_opstellen.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zie het, nu heb ik het aangepast, en het werkt.

 

Goed van je.

 

Als ik nog eens een vraag voor heb, dan ga je dat horen. als dat goed is.

 

Nog een fijn weekend verder.

 

Grt  Gerard

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.