Ga naar inhoud

probleem wifi verbinding


Yoyo

Aanbevolen berichten

Ik heb een smartphone HUAWEI Y3II gekocht.

Ik heb problemen met de verbinding met mijn Devolo dlan 500 WiFi router.

De smartphone detercteet de Devolo, en als ik vervolgens de beveligingscode voor de Devolo verbinding intik, dan lukt de verbinding prima.

Ik zie ook dat de Devolo dan een "opgeslagen netwerk" is. Ik verdonderstel daarbij dat de beveiligingscode dus ook opgeslagen is in mijn smartphone, om in de toekomst een automatische verbinding te bekomen. .

 

Zet ik echter mijn smartphone uit en dan weer aan, dan lukt de verbinding niet automatisch. Ik krijg de melding dat er een "authenticatieprobleem" is en "beveiligd met WPA2".

 

Als ik de smartphone niet uitzet, maar via het Wifi ikoon de wifi verbinding uitzet, en dan weer aanzet, dan lukt de verbinding ook niet automatisch. Ik krijg ook in dit geval de melding dat er een "authenticatieprobleem" is en "beveiligd met WPA2".

 

De enige oplossing -in beide bovenstaande situaties- is om in de smartphone de opgeslagen Devolo info te verwijderen, en dan opnieuw de hele beveiligingscode van 15 tal hoofdletters weer in te tikken. Dan is er weer verbinding.

 

Ik heb die Devolo router uitgezet en weer opgestart, maar dat helpt niet.

Let wel, die Devolo router werkt prima met de computer. En aangezien de verbinding werkt telkens als ik handmatig de code intik, veronderstel ik dat het probleem niet bij de Devolo router ligt.

Vergeet ik dan ergens een correcte instelling in mijn smartphone?

Ik zie bij de instellingen een hele lijst van andere instellingen die kunnen aangepast worden, Mac adres, IP adres, certificaat beheer, WPS-knop, WPS-pin, enz.

Bij WPS-knop lees ik het volgende:

<<Druk op de knop 'Beveiligde configuratie voor wifi' op de router. Misschien heet deze knop WPS of bevat deze het volgende symbool (twee kromme pijltjes)>>

Bij de WPS-pin staat het volgende:

<<Geef de pincode 190... enz op uw wifi- op. De configuratie kan twee minuten duren.>>

Ik vind echter op mijn router toestellen niets om hiermee aan de slag te gaan. Ik zie ook niet waarom dit echt nodig zou zijn, aangezien alles prima verloopt als ik die lange code handmatig intik. Waarom lukt de automatische verbinding dan niet?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Yoyo

 

Ik doe altijd op een ouderwets manier, dat wil zeggen het apparaat opnemen in het netwerk.

Om met een apparaat (iPad, iPhone, iPod en/of een tablet & smartphone) naar Internet te gaan via een Wi-Fi verbinding zou u eerst een beschikbare WI-Fi netwerk moeten zoeken en een verbinding met dat netwerk moeten maken.
U heeft dan een wachtwoord nodig.

Het wachtwoord dat u in het apparaat moet invoeren is gelijk aan de Wachtzin in de router en is gelijk aan de Netwerkbeveiligingssleutel.

Wellicht biedt deze link een oplossing, zie vooral bij >>  Een apparaat opnemen in het lokale computernetwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor info, maar ik loop onmiddellijk vast. Ik heb de SoftPerfect Network Scanner gedownload, maar daar vind ik de door u opgegeven screenshots niet in terug.

 

Op de startpagina moet ik de ipv4 ingeven van ... tot ...

Waarop slaat dit?

Heeft mijn Devolo ook een ip adres ? Waar kan ik deze vinden? Ik vind enkel een MAC adres cia de software (Devolo Cockpit) doe toegang verleent tot  devolo installatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Yoyo zei:

Op de startpagina moet ik de ipv4 ingeven van ... tot ...

Waarop slaat dit?

Heeft mijn Devolo ook een ip adres ? Waar kan ik deze vinden? Ik vind enkel een MAC adres cia de software (Devolo Cockpit) doe toegang verleent tot  devolo installatie.

Ik ben niet bekend met Devolo, maar ik neem aan dat elk router een IP-adres heeft.

Ga  naar de opdrachtprompt en typ ipconfig /all  >> na de g een spatie dan pas /

ScreenShot024.jpg

Druk vervolgens op de Enter toets.

Normaliter verschijnt het IP adres van de router.

Meestal is het IP-adres van de router 192.168.1.1 OF 192.168.2.1 of zo iets.

ScreenShot023.jpg

Vul dan bijvoorbeeld : IP4 from 192.168.1.1     to   192.168.1.150 in.

U heeft zeker een handleiding van de Devolo ? raadpleeg ook de handleiding.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, iEscape zei:

@Yoyo,

 

Oeps  .  .  .  ligt dus aan de router :hmmmm:

 

 

Let op voor verkeerde besluiten... Het enige wat vastgesteld is na heel wat technisch onderzoek en proberen met verschillende routers én smartphones is dat er een "incompatibiliteit" is tussen alle (!) Huawei Y3II en alle (!) Devolo dlan 500. Meer valt er niet over te zeggen.

 

 

 

aangepast door Yoyo
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.