Ga naar inhoud

Ram geheugen, Slot 2,4 werkt niet


control143

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zit momenteel met 2x 8gb ram in slot 1 en 3, ik heb 2latjes bijgekocht maar de computer start er niet mee op en als ik het doe wanneer die aantstaant dan loopt die vast en doet niets.

 

Ik heb zelf al getest de nieuwe ram latjes, ze werken maar alleen in slot 1 en 3.

Ram geheugen dat ik heb bijgekocht is exact dezelfde.
Heeft iemand enige idee waarom dit is en wat ik eraan kan doen ?

 

Vlug even mijn specs geven:

ASUS Z170 PRO GAMING

Intel® Core i7-6700K, 4,0 GHz 

Ballistix 16 GB DDR4-2400 Kit

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, falstring zei:

het type nummer van die ballistix kit (BLS4C4G4D240FSB) vind ik niet terug in de uitgebreide lijst mogelijke dimms in de handleiding van de z170.

misschien zit daar de crux..?? 

 

Geen idee, ken er zelf niet veel van laten samenstellen door dit forum.

De ram werkt wel in slot 1 en 3 altijd dus denk dat het geheugen dan wel met het moederbord zou moeten werken, ook al steek ik maar 1latje in slot 2 de computer start niet op enzo.

Weet niet of ik iets moet activeren vooraleer ik dat kan gebruiken, de 2 ram slots die werken hebben zwarte plastiek en de 2 die niet werken grijze als dit er tot toe doet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, control143 zei:

Ik zit momenteel met 2x 8gb ram in slot 1 en 3, ik heb 2latjes bijgekocht maar de computer start er niet mee op en als ik het doe wanneer die aantstaant dan loopt die vast en doet niets.

Als je computer aanstaat en je steekt dan geheugen bij kan je hardware onherstelbaar beschadigen. Steek nooit hardware in je moederbord als je systeem aan staat.

 

Heb je deze pc zelf in elkaar gezet of heb je deze laten bouwen door een pc winkel want deze sockets zijn wel eens gevoelig voor kromme pinnetjes welke voor gelijkaardige problemen kunnen zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Dasle zei:

Als je computer aanstaat en je steekt dan geheugen bij kan je hardware onherstelbaar beschadigen. Steek nooit hardware in je moederbord als je systeem aan staat.

Inderdaad. Mag je nooit doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Dasle zei:

Als je computer aanstaat en je steekt dan geheugen bij kan je hardware onherstelbaar beschadigen. Steek nooit hardware in je moederbord als je systeem aan staat.

 

Heb je deze pc zelf in elkaar gezet of heb je deze laten bouwen door een pc winkel want deze sockets zijn wel eens gevoelig voor kromme pinnetjes welke voor gelijkaardige problemen kunnen zorgen.

 

Heb deze laten samenstellen door Alternate en ok ik ga het onthouden ivb iets veranderen als pc aanstaat.


Ik heb allesinds de latsjes er al eens uitgedaan en zelf in gestoken en werkte dus steek ze op de goede manier er allesinds in.
Als ik iets in 2 of 4 steek dan start ik de pc op en zwart scherm alleen en hij doet niets.
Als ik dan het weer in slot 1/3 doe dan start die op en zegt die "overclocking failed"

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, droske zei:

Heb je ooit wijzigingen aangebracht in de bios?

 

Voor ik hier kwam heb ik op internet wat opgezocht, ik heb XMP aangezet in de bios en dat is alles.
 

Maar allesinds allemaal bedankt voor te helpen ! Zou ik beter de latjes die er nu in zitten dan vervangen of zou het geen kwaad kunnen aangezien ze nu toch werken ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.