Ga naar inhoud

fout melding bij maken back up


ajkappert

Aanbevolen berichten

  • Reacties 79
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste abbs,

 

De laptop draait goed, alleen wanneer ik mijn externe harde schijf (F) verbind met de laptop, dan krijg ik de volgende melding:

F:\ is niet toegankelijk. Het apparaat is niet klaar.

 

Dat terwijl de externe harde schijf aan staat en via usb verbonden is met de laptop. Moet ik een nieuwe externe harde schijf kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ajkappert zei:

Dat terwijl de externe harde schijf aan staat en via usb verbonden is met de laptop.

De te rap zijn om een nieuwe externe harde schijf te kopen.

Laat ze voorlopig nog aan je pc gekoppeld.

 

Klik eens met de rechter muisknop op START en kies schijfbeheer.

  • Vergroot het venster zodat alle informatie goed zichtbaar is.

  • Maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er niet goed uit. Het bestandssysteem is corrupt (RAW).

 

Belangrijkste oorzaken van een 'RAW' schijf zijn:

1.    Beschadigd Master Boot Record.
2.    Corrupte Partition Table.
3.    Door een virus geïnfecteerd bestandssysteem.
4.    Storing van het Windows-besturingssysteem.
5.    Stroomuitval of oneigenlijke systeem beëindiging terwijl de schijf gelezen wordt.
6.    Harde schijf defect te wijten aan hardware of software storingen.
7.    Onderbreking tijdens het formatteren of partitioneren van de schijf.

 

Wellicht staan er niet te missen bestanden op. Of valt dat wel mee? Kun je me hier eerst eens iets over vertellen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor uw opwekkend antwoord maar we moeten de realiteit onder ogen zien. Een echte ramp is het niet, mijn eigen documenten staan er op en werden regelmatig overschreven door een volgende back up. Mogelijk dat er foto's op staan die ik niet meer op mijn laptop heb staan maar zeker ben ik daar niet van. Ik vind dat ik al veel te veel tijd van U heb gevraagd dus als e.e.a. een lange weg heeft te gaan dan zou ik er niet te veel tijd in steken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog iets in mijn databank gevonden waarmee je een vrij grote kans maakt om die externe harde schijf te herstellen zonder dataverlies. Een garantie kan ik echter nooit geven.

 

Ga als volgt te werk om de schijf terug bruikbaar te maken:

·       

           Koppel de schijf aan je computer.

·         Download de Windows versie van TestDisk-7.1:

o  Voor Windows 32 bit: https://www.cgsecurity.org/Download_and_donate.php/testdisk-7.1-WIP.win.zip

o   Voor Windows 64 bit (voor u van toepassing): https://www.cgsecurity.org/Download_and_donate.php/testdisk-7.1-WIP.win64.zip

·         Pak het ZIP-bestand uit op je C: schijf en open de map C:\testdisk-7.1-WIP

·         Dubbelklik op testdisk_win om het bestand te openen (Het programma hoeft niet geïnstalleerd te worden).

·         Selecteer in het eerste venster No log en druk op ENTER.

·         Selecteer de te analyseren schijf (maak de juiste keuze!!!), kies Proceed en druk ENTER.

·         Selecteer het partitie type. Voor Windows is dat Intel.

·         Selecteer  Analyse en druk ENTER. De schijf/partitie zal nu worden geanalyseerd.

·         In het volgende venster selecteer je Proceed en druk ENTER.

·         Type Y wanneer de partities zijn hersteld onder Windows  (N als dat niet zo is).

·         TestDisk zal aangeven Structure OK. Kies de te herstellen schijf/partitie en druk ENTER.

·         Selecteer Write en druk ENTER.

·         Type Y .

·         Druk ENTER en sluit TestDisk.

·         Herstart de computer.

aangepast door droske
U gebruikt de 64 bit versie en dat heb ik nu aangegeven
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.