Ga naar inhoud

Windows 10 pro versus Windows 10 home


adjo

Aanbevolen berichten

Ik heb een software programma uit de ouwe doos, nl uit de windows xp tijd.
Ik ben erg gehecht aan dit programma en wil het dus graag behouden,
Op mijn pc is windows 10 pro geïnstalleerd en het installeren van het "xp programma" gaf geen enkel probleem.
Windows gaf aan dat voor het installeren van dat xp programma een programma gedownload moest worden. Window begon dat programma te downloaden en als het programma gedownload was installeerde het "xp programma" zich vervolgens in mijn pc.
Het werkte prima.
 
Nu heb ik een nieuwe pc gekocht, de oude is gecrasht, daarop is windows 10 home op geïnstalleerd.
Als ik nu het "xp programma" wil installeren geeft de pc aan dat dat programma niet op mijn pc te installeren is.
Compatibiliteit aanpassen, via eigenschappen helpt niet.
 
Mijn vraag is; kennelijk is er een programma (zoals in w10 pro geintergreerd) dat het mogelijk maakt toch het "xp programma" te installeren. Hoe kom ik aan dit programma?
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, adjo zei:

Windows gaf aan dat voor het installeren van dat xp programma een programma gedownload moest worden

 

Jammer dat je niet meer weet welk programma eerst gedownload moest worden, voordat het oude XP programma geïnstalleerd kon worden. Ik vermoed dat om Hyper-V gaat. Hier meer info over Hyper-V: https://www.groovypost.com/howto/create-virtual-machine-windows-10-hyper-v/

 

Hyper-V is echter alleen beschikbaar voor Windows 10 Pro en niet voor de Home versie van Windows 10.

Als alternatief zou je Virtual Box kunnen downloaden en installeren. Binnen Virtual Box installeer je dan Windows XP. En in Windows XP kun je dan dat programma uit de oude doos installeren.

Hier meer info over Virtual Box: https://www.groovypost.com/howto/setup-a-virtual-machine-to-run-older-or-incompatible-software-on-windows-10/

 

Een Nederlandstalige handleiding over Virtual Box vind je hier:

 

Daar heeft men er echter voor gekozen om niet Windows XP, maar een versie van Ubuntu te installeren binnen VirtualBox.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.