Ga naar inhoud

laptop loopt onmiddellijk vast na opstart


danny263

Aanbevolen berichten

Laptop asus  loopt vast na vrij normale opstart en loopt na een paar minuten volledig vast. Het probleem is vrij plots opgetreden sinds 1.5 dag. De laptop loopt op een, reeds lang, naar windows 10 geupdated besturingssysteem. Er is voldoende schijfruimte, heb zowel malwarbytes als bitdefender laten lopen, heb de prestatie instellingen ook al verlaagd. Kan wel nog normaal werken in veilige modus  wat zou ik eventueel nog kunnen doen?  Of wat raadt u me aan? Ik ben niet echt wat je noemt een computerdeskundige. Alvast bedankt op voorhand voor je reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Danny,

Vaak is dit te wijten aan te veel stof binnenin. Ook moeten oudere laptops zeker voldoende verlucht worden. Zet hem bijvoorbeeld op een paar boeken zodat er lucht onder kan.

Om het stof weg e krijgen haal je eerst je laptop uit het stopcontact en vervolgens verwijder je de batterij.

open nu de rest van de laptop.

Raak nog steeds niets aan binnenin de laptop!! Deze kan nog steeds elektriciteit afgeven!!!

Dan ga je met een compressor het stof eruit blazen en klaar is kees! (na alles terug dicht te hebben gevezen en de batterij weer op zijn plaats zit)

 

Laat aub nog weten hoe het ging!

Mvg,

Jonas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jonas

 

Dank je wel voor je reactie. Heb getracht het stof zo goed mogelijk te verwijderen zoals je hebt voorgesteld. Gelukkig bestaan er ook nog Youtube filmpjes ; - ). Ik denk dat dit vrij goed gelukt is. Na opstart wou ik ook onmiddellijk Speccy laden maar net na het downloaden en net voor ik zou gaan installeren, liep de laptop alweer vast. Je hebt dan wel nog beeld maar alles vertraagt en het loopt gewoon vast. Heb je nog andere voorstellen?

 

Groetjes

Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bijkomend (goed) nieuws. Gezien er geen beterschap was ben ik hier verder op het forum gaan zoeken wat ik nog eventueel kon doen. Zo ben ik terecht gekomen bij het artikel  “ Laptop loopt na opstarten vast”,  gestart door dennisb, op 7 september 2014.

In het verloop van de reacties rond dit artikel is er sprake van een diagnose programmaatje RSIT 32/64. Dit heb ik met een andere computer gedownload op een USB stick. Ik ben er in geslaagd dit op het bureaublad van de trage laptop te zetten en nadat hij weer was vast gelopen heb ik het bij de volgende opstart onmiddellijk gestart. Het heeft lang gelopen (wel bijna 2uur), maar het is wel blijven lopen.

Na afloop wou ik proberen het log bestandje op stick te zetten en tot mijn verbazing ging dat zonder problemen. Meer zelfs vanaf dan draait de computer weer normaal, heel snel zelfs vind ik. Ik weet niet of dit lang gaat blijven duren maar ben er natuurlijk voorlopig wel blij mee. Ondertussen heb ik de laptop ook al eens aan en uit gezet en het resultaat blijft goed!

Weet er iemand wat er gebeurd kan zijn? Hoe valt dit eventueel te verklaren?

Mvg

Danny

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb te vroeg victorie gekraaid. Zonder er aan te komen verscheen er plots een foutboodschap op de laptop:

Catalyst control center/Host Application werkt niet meer.

Er is een probleem opgetreden waardoor het niet goed meer werkt. Het wordt afgesloten en er wordt een melding  weergegeven als een oplossing beschikbaar is.

Ik heb vervolgens niet op afsluiten maar op fouten opsporen geklikt en dit gaf volgend resultaat:  Visual Studio just in time debugger. Unhandeld win 32 exception occurd in ccc.exe [4224] Just-in-Time debugging enabled. In Visual Studio just-in time debugging can be enabled from Tools/Options/Debugging/Just-in-Time.

Het gevolg is dat net als voordien de laptop naar traag ging en weer vastloopt.

In bijlage het log bestand 

Mvg

 

Danny

 

 

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Alvast bedankt voor het nakijken. Ik heb gisteren toen de laptop nog functioneerde ook gebruik gemaakt om Speccy en Dxdiag te laten lopen en de logs op usb op te slaan. Moest dit nuttig zijn stuur ik u deze logs ook in bijlage.

Mvg 

 

Danny

DxDiag.txt

 

aangepast door Dasle
Speccy logje verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Danny,

Heb het Speccy logje wat je had toegevoegd verwijderd omdat je Windows serial nummer erin vermeld stond.

Voer Speccy eens uit op de onderstaande manier.

 

Start Speccy en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.