Ga naar inhoud

Excel als functie?


Steffie90

Aanbevolen berichten

Goeiemorgen,

Kunnen jullie helpen? Ik ben op zoek naar volgende oplossing... 

Voor het bedrijf waar ik werk ben ik bezig met het opstellen van de budgetten. Dit heb ik in een excel gegoten. Er zijn verschillende fases van uitgevoerde werken.
Ik wil in AB2 het resultaat van de eindwerken vermeldt in X2.
Als X2 leeg is moet in AB2 het resultaat van fase 4 uit R2 geven. Is deze ook leeg, dan moet er in AB2 het resultaat van fase 3 uit M2 geven. Als die leeg is de werken fase 2 uit H2. En ten slotte als die leeg is de budgetten van fase 1 uit D2. 
Als alles leeg is moet er gewoon 0 verschijnen.

Hoe kan ik dit doen?

Alvast bedankt!

Mvg,

Stephanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet duidelijk is wat er in de cellen D2, H2, M2, R2, en X2 staat of kan staan: getallen of tekst.

Ook is niet duidelijk of er in de tussenliggende cellen nog wat staat of kan staan.

Op die manier wordt goed antwoord geven wel erg lastig.

Plaats voortaan een Excelbestand met de nodige gegevens en uitleg, dan kun je eerdere en op je vraag toegespitste antwoorden verwachten.

Onder bepaalde voorwaarden zou volgende formule, die moet worden ingevoerd via Ctrl-Shift-Enter, een oplossing kunnen zijn in AB2:

=INDEX(D2:X2;VERGELIJKEN(D2:D2;ALS(D2:X2>0;D2:X2)))

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In die kolommen staan getallen. Er staat een bedrag voor bepaalde projecten. 

In de tussenliggende cellen staat zeker nog info. Nml de berekeningen van de budgetten. 

Indien hiermee het antwoord gegeven kan worden,... graag. 

Zo niet moet ik het excel file kopieren en volledig bewerken om info die te linken is aan het bedrijf te verwijderen door beroepsgeheim. En de lijst is aanzienlijk lang dus als ik dit kan vermijden zou ik dit zeker waarderen. 

Bijkomende vragen mag je zeker stellen als je meer info nodig hebt.

Alvast bedankt voor de reeds gedane moeite. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt onderstaande formule proberen in AB2, maar zonder meert informatie is het inmogelijk te zeggen of dat een juiste oplossing is.

In D2, H2, M2, r2, en X2 staan waarschijnlijk formules, maar in je tekst vermeld je dat die cellen ook leeg kunnen zijn.

Welnu, dat is een tegenstrijdigheid: een cel waarin een fomule staat is NOOIT leeg, ook al is het resultaat van de formule een lege cel.

=ALS(X2<>"";X2;ALS(R2<>"";R2;ALS(M2<>"";M2;ALS(H2<>"";H2;ALS(D2<>"";D2;0)))))

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.