Ga naar inhoud

hulp gewenst met excel 2010


WardSVL

Aanbevolen berichten

Geachte,

 

Ik zoek hulp bij aanmaken van een document in excel 2010 om volgende handeling te kunnen doen:

 

1. in een bepaalde kolom zouden 3 cellen boven elkaar allemaal dezelfde keuzegegevens (12 verschillende) moeten bevatten

2. als je een selectie doet van bijvoorbeeld in de eerste cel van enkele van die keuzes dan mogen die niet meer te selecteren zijn in de 2de noch in de 3de cel

3. op basis van het aantal geselecteerde keuzes per cel moet dan ook de hoeveelheid weergegeven worden

4. het is niet nodig om alle 12 verschillende keuzes te selecteren

5. alle bovenstaande moet ook 6 keer naast elkaar kunnen gedaan worden

 

Voor meer info of verduidelijking verwijs ik naar de bijlage

 

Wie kan me helpen?

 

Met vriendelijke groeten

Ward

hulp gezocht.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte,

 

Mocht ik het kunnen zou ik het voorbeeld niet moeten opsturen hebben. Ik heb het voor mij wat ik bedoel en tracht dit ook zo duidelijk mogelijk over te brengen. Zie bijlage in deze reply alsook de bijlage in de post met mijn probleem/vraag. Zelf ben ik echt niet expert op vlak van EXCEL. Indien er nog vragen zijn ter verduidelijking aarzel dan niet om me te contacteren.

 

Met vriendelijke groeten

Voorbeeld2.xlsx

aangepast door kweezie wabbit
emailadres en tf nummer verwijderd ter voorkoming van spam
Link naar reactie
Delen op andere sites

In elke cel (C5, C6, C7, D5, D6,D7, ...., H5, H6 en H7) moet er een keuze mogelijk zijn uit 12 verschillende items.

per kolom (C, D, E, F, G en H):

1. als er een keuze is gemaakt moet het aantal verschijnen van de gemaakte keuzes voor dat veld

2. die reeds gekozen items mogen niet meer gekozen worden in de andere velden van die kolom

3. het is niet verplicht elk item te selecteren per kolom

4. dit moet voor alle kolommen zo zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.