Ga naar inhoud

Geen partitie op externe schijf


Impala

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn externe hd is niet zichtbaar in verkenner. Analyse met Testdisk laten lopen, Advanced laat zien dat er geen partitie beschikbaar is.

Schijfbeheer ziet de externe wel, (zwart) zonder schijfletter en staat "931,51 GB niet toegewezen".  Rechtsklik op deze schijf heeft de optie "Nieuw eenvoudig volume". Hier kan ik kiezen hoe groot het volume moet zijn. Vermits ik niet weet wat er daarna gebeurt, wacht ik het antwoord af van mensen met kennis van zaken.

Er staan enkele back-ups op de schijf, is het mogelijk om de partitie te herstellen zonder dataverlies?

Beste groeten, Koala.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk helpt mijn ervaring je:

 

een tijd geleden een usb fout verwijderd en hij werd niet meer herkend in verkenner.

 

Ik ging met Minitool Partition Wizard kijken of ik hem dààrmee nog vond en ja: die zag hem nog.

Ik kon zelfs (via kopieren- plakken) de inhoud zien en kopieren naar een andere plaats.

 

Misschien lukt dit in jouw geval ook?  ('k heb wel de Pro-versie en 'k weet dus niet of die optie in de Freeversie ook geactiveerd kan worden?)

 

En anders proberen met vb een Knoppix-cd (aan te maken en te gebruiken): mogelijk herkent die de schijf nog wel en kan je ook gaan kopieren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Passer, het probleem is dat er door een virus geen partitie meer is op de schijf. Via Schijfbeheer, Testdisk en Minitool kan ik de externe hd wel zien, maar niet gebruiken. Eerst moet de partitie hersteld worden, of dit mogelijk is zonder dataverlies betwijfel ik. Alvast dank voor het meedenken.

Impala.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k zou toch eens proberen MiniTool Partition te installeren en te kijken of de free ook de mogelijkheid heeft om IN een partitie te kijken - je verliest er tenslotte niets mee?

(en desnoods verwijder je het daarna gewoon)

 

En anders kan je proberen met recoverprogramma's: wat diè nog wel of niet vinden.  (er zijn er freeware)

 

Belangrijk: voer voorlopig geen schrijfbewerkingen uit op die externe (ga je met gewone progs ook niet kunnen, maar ik denk nu vb aan het herstellen en zo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Impala zei:

en Minitool kan ik de externe hd wel zien

had ik over gelezen....

 

Dan zou ik eerst (vooraleer de schijf te herstellen) overgaan tot recoverprogjes.

Herstellen kan - zoals je ook vreest - zorgen voor beschadigde oude bestanden...

(en 'k moet wellicht ook niet vragen of je van die bestanden dubbels, backup, ... hebt vermoed ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.