Ga naar inhoud

budget game pc


Aanbevolen berichten

Beste allemaal

 

ik zou graag een game pc kopen maar ik heb niet zo veel budget.

  • Waarvoor heb ik een PC nodig? - Games zoals Ark, minecraft, ... daarnaast zou ik ook nog graag wat surfen op het net.
  • Wat is mijn budget? - richtbudget is 600 max 700 euro
  • Een merkcomputer of een samenstelling? - Liefst een samenstelling
  • Ga ik overklokken? - nee
  • Ga ik later upgraden? - Ja absoluut
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Ik zou wel een disklezer willen.
  • Ga ik zelf assembleren? - ik ga hem niet zelf assembleren
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - doe maar een windows 10 besturingssysteem.
  • Ga ik zelf installeren? - Is het een extra kost als je laat installeren? als dat wel zo is zal ik dit wel zelf doen.
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - aangezien het budget zo laag is zal er al niet veel keuze zijn ;)
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? - Nee
  • Heb ik specifieke wensen? - Nee niet echt
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Belgie, geen voorkeur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Heroo234, 

 

We kunnen je uiteraard verder helpen met een nieuwe game pc. Minecraft zal ontzettend goed draaien - ook op een goedkopere PC - maar een game als Ark is jammer genoeg een ander verhaal. Die game is jammer genoeg erg slecht geoptimaliseerd en draait zelfs erg slecht op goed uitgeruste PC's. 

 

Installeren is inderdaad meestal een extra kost, al doen sommige webshops het wel gratis inclusief de assemblage. Reken wel dat je van het budget zo'n €200 moet aftrekken voor Windows en assemblage/installatie.

 

Ik zat al iets over het budget maar heb deze mooie samenstelling gemaakt: Een Intel Core i3-7100 Kaby Lake CPU, ASRock B250M-HDV moederbord, Seasonic S12II-520 voeding, 8 GB dual-channel DDR4 geheugen, een Cooler Master K280 behuizing, WD Blue 1TB harde schijf, DVD-brander en last but not least, de MSI GTX 1050 voor gaming. Dit kan je dan allemaal in de PC Builder steken samen met Windows en op het einde kan je kiezen voor montage en installatie. Ik kan je wel ten zeerste aanraden om nog even door te sparen zodat je een SSD in deze samenstelling kunt steken, want een computer die volledig draait op een traditionele harde schijf werkt niet erg soepel en vlotjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een aantal vraagjes:

 

- is het normaal dat ik de voeding niet in deze formatie gepast krijg? ik vindt de voeding op de website van alternate maar als ik hem wil zoeken met de pc builder vind ik hem niet. Dit is wat ik al heb.

- is deze samenstelling beter dan mijn huidige pc? want op deze pc kan ik ark draaien als ik elke instelling op low zet, en ark kunnen draaien is echt wel een vereiste.

- stel nu dat we geen windows bestellen en dan natuurlijk ook geen installatie. wat zou dan de samenstelling zijn met het huidige budget?

- De case is gemaakt voor een ATX formaat moederbord, past een µATX moederbord hier dan in? Ik wil niemand in twijfel trekken, maar zelfs de beste kunnen zich af en to vergissen. En als we over een aankoop van 700 € spreken check ik liever een keer te veel dan te weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Hmm, de voeding zou normaal gezien in de lijst van de PC Builder moeten staan. Even doorscrollen todat je Seasonic ziet en dan zou je normaal de SII 520W in de lijst moeten zien:

 

Knipsel.PNG.aefb997fc030501596f8e2026532ae2f.PNG

 

- Met deze samenstelling ga je er inderdaad op vooruit. Weet je toevallig welke videokaart je nu hebt? Speccy kan het vreemd genoeg niet precies ontrafelen.

- De case zal zorgen problemen het µATX moederbord kunnen huisvesten. In een ATX-case kan alle ATX en kleinere (zoals µATX) moederborden zonder problemen installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij alternate is het enkel mogelijk om te assembleren als windows mee wordt besteld. Ik ben dan bij azerty gaan kijken en daar kost het assembleren ongeveer 10 euro meer, maar kan ik dat daar dan bestellen en laten assembleren zonder windows? Ik heb niets gevonden dat erop wijst dat alle onderdelen moeten besteld worden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.