Ga naar inhoud

Partitie samenvoegen


arnev17

Aanbevolen berichten

Goededag,

 

Ik heb een C: en een D: alleen mijn C: heeft maar weinig ruimte en mijn D: heeft nog heel veel ruimte over nu heb ik de ruimte verwijderd en het is nog niet toegewezen.

Nu zie ik dat ik mijn C: niet kan vergroten maar alleen verkleinen, ik zie ook nog iets staan van schijf 0 en 1 ik weet niet of dat ook nog een probleem is.

 

Hoe kan ik de niet toegewezen ruimte toewijzen aan mijn C:?

 

Alvast bedankt,

 

Arne

 

https://gyazo.com/dc75c115cf5bf1f01b6411a659362d62

aangepast door arnev17
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer C: en D: partities zouden zijn van 1 (één) harde schijf, dan zou je D: kunnen verkleinen en een gedeelte van D: aan C: toe kunnen wijzen.

Maar bij jou ligt het anders. Jij hebt twee aparte harde schijven in je computer.

De ene schijf is mogelijk een SSD van 128 GB. Dat is de C: schijf.

De andere schijf is een traditionele harde schijf van 1 Terabyte. Op die schijf stonden twee partities, namelijk D: en E:, waarbij E: de recovery partitie lijkt te zijn.

Wat jij wilt is volgens mij niet mogelijk.

 

Ik zie twee mogelijkheden:

A. Zorg ervoor dat op de C: schijf alleen Windows en je programma's staan. Alle persoonlijke bestanden (films, foto's, mail, Word bestanden enz.) moet je op de D: schijf zetten. Die D: schijf heb je nu verwijderd. Dat zul je weer terug moeten draaien. Hoe je ervoor zorgt dat persoonlijke bestanden worden opgeslagen op de D: schijf en niet op de C: schijf kun je hier nalezen: https://www.schoonepc.nl/instal/persoonlijke_mappen_en_bestanden_verplaatsen.html

B. Als jij werkelijk heel veel grote programma's hebt geïnstalleerd en wilt dat die allemaal snel opstarten, dan zou je kunnen overwegen om de SSD van 128 GB te vervangen door een grotere SSD. Maar de meeste mensen hebben voldoende aan een C: schijf van 128 GB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, porrelaar zei:

Wanneer C: en D: partities zouden zijn van 1 (één) harde schijf, dan zou je D: kunnen verkleinen en een gedeelte van D: aan C: toe kunnen wijzen.

Maar bij jou ligt het anders. Jij hebt twee aparte harde schijven in je computer.

De ene schijf is mogelijk een SSD van 128 GB. Dat is de C: schijf.

De andere schijf is een traditionele harde schijf van 1 Terabyte. Op die schijf stonden twee partities, namelijk D: en E:, waarbij E: de recovery partitie lijkt te zijn.

Wat jij wilt is volgens mij niet mogelijk.

 

Ik zie twee mogelijkheden:

A. Zorg ervoor dat op de C: schijf alleen Windows en je programma's staan. Alle persoonlijke bestanden (films, foto's, mail, Word bestanden enz.) moet je op de D: schijf zetten. Die D: schijf heb je nu verwijderd. Dat zul je weer terug moeten draaien. Hoe je ervoor zorgt dat persoonlijke bestanden worden opgeslagen op de D: schijf en niet op de C: schijf kun je hier nalezen: https://www.schoonepc.nl/instal/persoonlijke_mappen_en_bestanden_verplaatsen.html

B. Als jij werkelijk heel veel grote programma's hebt geïnstalleerd en wilt dat die allemaal snel opstarten, dan zou je kunnen overwegen om de SSD van 128 GB te vervangen door een grotere SSD. Maar de meeste mensen hebben voldoende aan een C: schijf van 128 GB.

Dat klopt ik heb een SSD en een 1 Terabyte harde schijf.

Ik heb mijn D: weer terug kunnen draaien en ga optie A dan maar eens proberen.

 

Bedankt voor de informatie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.